نمایش پهپادهای سرنگون شده اسرایلی در ایروان

۴ مرداد, ۱۳۹۹
نمایش پهپادهای سرنگون شده اسرایلی در ایروان

واقعات های منطقه طاووش افسانه شکست ناپذیری پهپاد های اسرائیلی را در هم شکستند. در درگیری های اخیر طاوش نیرو های نظامی ارمنستان موفق شدند تعدادی از پهپاد های ساخت اسرائیل را به راحتی ساقط کنند. 

هفته گذشته پهپادهای فوق الاشاره و همچنین پهپاد های که قبلاً منهدم شده بودند، در انستیتوی نیروهای هوایی ارتش ارمنستان در ایراوان برای روزنامه نگاران به نمایش عمومی گذاشته شدند.

در میان پهپاد های که ارتش ارمنستان نمایش داد، پهپادهایی بی عیب و نقص که با استفاده از سیستم جنگ الکترونیکی به دست آورده بود و همچنین قطعات پهپادهای جاسوسی و نظامی سرنگون شده وجود داشتند.

 جالب توجه است که در طی چهار روز به طور کلی 13 فروند پهپاد در طاووش و 1یک فروند هم در ناگورنو- قراباغ منهدم شده اندکه در بین آنها پهپاد هایی همچون پهپاد شناسایی استراتژیک Hermes900   Orbiter, Orbiter 2 SkyStriker, Harop ساخت اسرائیل را دیده می شوند.  پهپاد دیگری که در دست نیرو های نظامی ارمنستان است اما به نمایش گذاشته نشده بود پهپاد ضربتی SkyStriker است که گفته شده است بعدا به نمایش در خواهد آمد.

 پهپادهای Hermes 180 و Orbiter 3  نیز به ترتیب در سالهای 2012 و 2017 مهار شده بودند. پهباد Heremes 900    نیز برای اولین بار سرنگون شده است.

سرلشکر بالایان در بین خبرنگاران اشاره کرد که پهپادهای ساخت ارمنستان موضوع مورد بحث ویژه ای هستند، زیرا که در عملیات جنگی اخیر به روشنی ثابت کردند که از رقبای اسرائیلی خود دست کمی ندارند.

سرهنگ گاریک مووسیسیان فرمانده ستاد نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح ارمنستان تأکید می کند که بعد از جنگ آوریل 2016 نیروهای مسلح ارمنی نتیجه ها لازم را گرفته اند و به سوی آماده کردن واحدهای ویژه پدافند هوای برای خنثی پهپادهای دشمن اقدامات منظم را به عمل  در آورده اند.