هشدار رهبری در خصوص تحریک گسلهای قومی،زبانی و جغرافیایی در انتخابات

۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۶
هشدار رهبری در خصوص تحریک گسلهای قومی،زبانی و جغرافیایی در انتخابات

رهبر انقلاب در سخنان امروز خود در دانشکده افسری امام حسین (ع) توصیه هایی را خطاب به نامزدهای انتخابات توصیه هایی را مطرح کرد. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها ایشان متذکر شدند:

من به نامزدها توصیه می‌کنم در وعده‌های خود این نکات را حتماً رعایت کنند:

-یکی «مسائل اقتصادی» است؛ حتماً توجه کنند و قاطعانه بگویند که می‌خواهند برای اقتصاد کشور تلاش کنند و معیشت مردم در درجه‌ی اول اهمیت است.

– نکته‌ی دیگر که در وعده‌ها و اظهارات باید خودنمایی کند، مسئله‌ی «عزت ملی و استقلال ملت ایران» است؛ ملت ایران یک ملت انقلابی است؛ عزت ملت باید حفظ شود.

– نکته‌ی سوم «امنیت ملی و آرامش ملی» است؛ سعی کنند گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند؛ مراقب باشند؛ نامزدها به‌خاطر خطای در تشخیص، این گسل‌ها را به نفع دشمن تحریک نکنند.

این چندین بار در سال اخیر است که رهبر انقلاب به سیاست مداران و نمایندگان مجلس یا نامزدها در خصوص فعال نکردن گسلهای قومی تاکید میکند.

شنیده ها حاکی از این است که اصلاح طلبان در انتخابات شورای‌شهر تبریز قصد دارند با گنجانیدن نام تعدادی از «نفرت‌پراکنان قومی» که صلاحیت آنها از طریق لابی‌های خاص پس از رد صلاحیت اولیه، تایید شده است، به گسل‌های قومی و جغرافیایی دامن بزنند.

 از سوی دیگر وضعیت ستادهای انتخاباتی در ارومیه وخیم گزارش شده است و مسئولان استانی و مجلسی بدون کوچک ترین توجه به توصیه ها و قوانین مطرح شده نفرت پراکنان قومی را وارد گردونه انتخابات کرده اند.