تفسیر خبر:رسانه های قومیت گرای آذربایجان غربی عامل دولت های خارجی!

۲۰ مرداد, ۱۳۹۷
تفسیر خبر:رسانه های قومیت گرای آذربایجان غربی عامل دولت های خارجی!

این دو خبر را به دقت بخوانید:
– فرمانده انتظامی آذربایجان غربی: پان‌ترکیسم و پان‌کردیسم به دنبال ایجاد تنش در بین مردم آذربایجان غربی هستند. (منبع: خبرگزاری تسنیم آذربایجان غربی)

– استاندار آذربایجان‌غربی: رسانه‌های تفرقه‌افکن از سوی کشورهای خارجی حمایت مالی می‌شوند. برخی از رسانه‌ها که علیه وحدت ملی در آذربایجان غربی قلم می‌زنند، از سوی غرب و برخی از کشورهای همسایه مانند ترکیه و جمهوری آذربایجان حمایت مالی می‌شوند. (منبع: پایگاه خبری باریش نیوز آذربایجان غربی)

 سال هاست که در سایت و کانال “آذری ها” هشدار می دهیم که آقایان مسئول! قومیت گرایی و نفرت پراکنی در آذربایجان غربی را جدی بگیرید! اما متاسفانه هر بار به سیاه نمایی و بزرگ نمایی متهم شده ایم.

 حال همین دو خبر فوق که در یک روز (در مراسم روز خبرنگار، که معنی دار است) توسط بالاترین مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی استان آذربایجان غربی اظهار شده، به خوبی نشان می دهد که چرا “آذری ها” با وجود تمام بی توجهی ها، کم توجهی ها، تهمت ها، فشارها، تهدیدها و کارشکنی ها از همان روز اول تاسیس تاکنون، همچنان از دفاع از وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور و همچنین مقابله با نفرت پراکنان و قومیتگرایان ذره ای عقب ننشسته و البته در ادامه نیز نخواهد نشست. مسئولان استانی گویا تازه از غار بیرون آمده اند و آن چیزی که ما سالها پیش می گفتیم را تکرار می کنند!

جناب آقای استاندار و جناب فرمانده نیروی انتظامی! اگر می دانید کدام سایت ها، کدام خبرگزاری ها و کدام افراد در پوشش خبرنگار در حال خدمت به اهداف دشمن هستند چرا این سایت ها را تعطیل یا فیلتر نمی کنید؟ یا حداقل چرا اسامی آنها را منتشر نمی کنید تا مردم دشمنان کشور، استان و شهرشان را بشناسند؟
از این ها مهم تر اینکه، چرا این افراد را به اتهام ارتباط و اخذ وجه از دولت های خارجی که نام بردید به دادگاه فرا نمی خوانید؟
 
 آنچه شما گفتید، کشف جدیدی نیست و همه مردم ارتباط رسانه های پان ترک (که به اسم رسانه ترکهای ایران! فعالیت می کنند) را با ترکیه و باکو می دانند. پس حالا که اینگونه است، باید “اقدام لازم” را انجام دهید، نه اینکه اطلاع رسانی کنید! اطلاع رسانی وظیفه امثال “آذری ها” است که در سال های اخیر بیش از توانش در این مورد اطلاع رسانی کرده است.

 این اتهامات، اتهاماتی بسیار جدی هستند و اگر چنین اتهامی را بدون پیگیری قضایی بر زبان بیاورید، قبح مساله در افکار عمومی می شکند و در این صورت، موضوعی به غایت قبیح و ضدامنیتی تبدیل به مساله ای عادی در جامعه می شود و در نهایت نیز کنترل آن غیر ممکن می گردد.

 البته در این وانفسا باید به استانداری و مقامات امنیتی-انتظامی آذربایجان غربی صد آفرین گفت. چراکه می توان ایشان را مقایسه کرد با استاندار بی کفایت آذربایجان شرقی که حوزه ماموریتی خویش را به تیول پان ترکیسم تبدیل کرده است! به گونه ای که اگر فردا روزی پانترک های با مجوز و پول استانداری در دشت چالدران برای پیروزی ترکان عثمانی در جنگ چالدران مقابل ایرانیان مراسم گرامیداشت برگزار کنند، کسی  تعجب نمی کند!