تحریف اظهارات استاندار آذربایجان شرقی توسط سایت نفرت‌پراکن یول پرس

۲۲ دی, ۱۳۹۷
تحریف اظهارات استاندار آذربایجان شرقی توسط سایت نفرت‌پراکن یول پرس

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجانشرقی، طی اظهاراتی نگرانی خود را از قطع درختان ارسباران توسط افراد و شرکت‌های سودجو بیان کرده است که در رسانه های محلی تبریز بازتاب خوبی داشته است. در این میان وب سایت نفرت پراکن یول‌پرس با تحریف اظهارات این مقام ارشد استانی واژه قره داغ را جایگزین «ارسباران» کرده است که نام تاریخی، رسمی و قانونی این منطقه است.
گفتنی است، قره داغ نامی غیررسمی و کوچه بازاری برای منطقه زیبای ارسباران است اما در مراودات جدی،استاندارد و رسمی از نام ارسباران(که از رودخانه ارس الهام گرفته است) استفاده می‌شود و طبق قانون تقسیمات کشوری و اسناد وزارت کشور  و دستور اداره کل تقسیمات کشوری نیز نام منطقه همین است. البته اگر عده ای در بخش خصوصی بخواهند از نام عامیانه قراداغ استفاده‌کنند، ایرادی ندارد هر چند نیت پافشاری پان‌ترکیست‌ها بر این نام، برای همه روشن است!
 اما استاندار آذربایجان شرقی به عنوان زیرمجموعه وزارت کشور، در اینجا به درستی از نام «ارسباران» استفاده کرده و همه خبرگزاری های تبریز مانند آناج،نصرنیوز و… نیز همین عبارات را درج کرده اند. با این وجود سایت یول‌پرس که اکنون در آستانه مسدود شدن است، با جعل اظهارات مقام رسمی کشور، نکته منفی دیگر بر پرونده خود اضافه کرده است.
 این سایت که پیش از این به دلیل جعل و تحریف اظهارات استاندار آذربایجان غربی مشکلاتی را در این استان ایجاد کرده بود، توسط این نهاد به دادگاه فرستاده شده است و اعضای آن با قید وثیقه آزادشده اند. اما اکنون به نظر می رسد قصد دارد حاشیه هایی برای استاندار جدید آذربایجانشرقی تولید کند که این امر می‌تواند به توبیخ وی توسط وزارت کشور، نهاد ریاست جمهوری و حتی شورای عالی امنیت ملی منجر شود.
قدر مسلم این است که با مسدود شدن این سایت -که اکنون تبدیل به مطالبه عمومی شده است- سلامت سیاسی جامعه باز احیاء خواهد شد.