تکرار شکست مفتضحانه عناصر پان ترکیست در تبریز|با ستون پنجم چه باید کرد؟

۱۱ آبان, ۱۳۹۸
تکرار شکست مفتضحانه عناصر پان ترکیست در تبریز|با ستون پنجم چه باید کرد؟

معدودی از عناصر ستون پنجم دشمن که در قلعه تاریخی ایران یعنی شهر تبریز لانه کرده و به معنی کامل کلمه نقش ستون پنجم را بازی می‌کنند، طی هفته‌های گذشته فراخوان‌های متعددی برای حمایت از ارتش اشغالگر ترکیه در سوریه منتشر کرده بودند.
ترکیه پس از حمله با شمال سوریه با واکنش‌های منفی بین‌المللی روبرو شد و تقریباً هیچ کشور معتبری حاضر به حمایت از عملیات به‌اصطلاح چشمه صلح نشد. حتی جمهوری قبرس شمالی (تحت اشغال ترکیه) که حکومتش وامدار این کشور است، حاضر به حمایت از ترکیه نشد و علیه آن موضع‌گیری کرد.
دستگاه‌های متعددی سیاسی ایران از قوه مجریه تا مقننه (شخص حجت‌الاسلام رئیسی) تا نهادهای حاکمیتی مانند شورای عالی امنیتی و همچنین وزارت خارجه هر یک با لحن مخصوص به خود این حمله را محکوم کردند. خطیبان نماز جمله از تبریز تا تهران و رشت علیه آن موضع گرفتند و همه رسانه‌های فارسی از اصولگرا تا گروه مخالف یک‌صدا کشتار کردهای بی‌دفاع و اشغال خاک سوریه را محکوم نمودند. هیچ نشریه و رسانه‌ای در داخل کشور از این حمله حمایت نکرد بلکه باید گفت در برابر آن سکوت نکرد.
در این میان، بسیاری از شهروندان نوع‌دوست و مدرن ترکیه نیز از این حملات دل‌خوشی نداشتند و با گرایش‌های مختلف از آن تبری جستند؛ اما ارتش ترکیه و سازمان استخبارات این کشور به چنان انزوایی رسید که برای لج بازی در برابر ایرانی‌ها، سعی کردند معدودی از عناصر وابسته به ستون پنجم (قوم‌گرا، هویت طلب یا هر اسمی که مناسب است) را علیه جریان اصلی رسانه بسیج کند.
خبرگزاری آناتولی، موسسه ایرام (وابسته به میت)، برخی رسانه‌ها و نهادهای ترک نهایت سعی خود را برای این تحریکات انجام دادند و در نهایت به تماشاگران و جمعیت فراوانی که قرار بود تماشاگر بازی تراکتورسازی و استقلال باشند، رسیدند. ازآنجایی‌که پنهان شدن در میان جمعیت انبوه آسان است، نهادهای ذی‌ربط با جنگ روانی ترکیه، تیم تراکتورسازی را به‌عنوان قربانی یا میزبان انگل انتخاب کردند.
کنسولگری ترکیه در تبریز پیش‌ازاین در همین زمینه فعال بود. حتی سرکنسول ترکیه قصد حضور در یکی از همین بازی‌ها را داشت. همان‌طور که دیدم ارتباط کنسولگری ترکیه در ارومیه نیز با عناصر ستون پنجم به‌قدری عیان است که در همه میهمانی‌های آن‌ها هم‌ردیف با استاندار و فرماندار، دعوت می‌شوند!
نقشه شوم آن‌ها نمایش مضحک سلام نظامی به تقلید از عساکر ترکیه بود که فقط شجاعت کشتار زنان بی‌دفاع و مثله کردن جنازه را دارند. به هر حال در برنامه ای که از هفته ها پیش با مشارکت میت و سفارت ترکیه در ایران قرار بود به وسیله عناصر ستون پنجم اجرا شود، هیچ صید دندان گیری برای ترکیه نبود.
نقشه جریان قومگرا، احترام مضحک نظامی به نشانه حمایت از کشتار کردهای توسط قشون ترکیه بود؛ اما هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد تعدادی بیش از 50 یا 100 نفر از میان 100 هزار تماشاگر حاضر در داخل و بیرون از ورزشگاه چنین عملی را انجام داده باشند. در تنها فیلم منتشر شده از پشت سر تنها 50 الی 100 نفر دیده می شود که طوطی وار ادای احترام نظامی می‌کنند. جریان پان ترکیسم حتی نتوانست یک عکس قابل انتشار و منسجم از روبرو نشان دهد.
نشریات ترکیه که از قبل برای چاپ تیترها و عکس هایی بزرگ تر آماده شده بودند، در کمال نا امیدی ناچار شدند، تصاویری از ورزشگاه و تماشاگران را به‌عنوان سند ادعای خود منتشر کنند و مدعی شوند، همه ورزشگاه از آن‌ها حمایت کرده است! برخی دیگر نیز تصاویر قدیمی را منتشر کردند که به وضوح در روز گرفته شده است در حالیکه بازی در شب برگزار شده بود.
حاصل این بازی برای نفرت پراکنان قومی پس از چند هفته تبلیغ و سروصدا، یک بنر مضحک و یک فیلم 20 ثانیه ای بود که در آن، قرآن کریم هو می شود و به جای آن چند نفر فریاد «ترکیه، ترکیه» سر می دهند. یقینا اگر این فیلم برای اردوغان پخش شود، صحنه توهین طرفدارانش به قرآن کریم، برای او بسی گران‌تر از مخالفت کل کشور ایران با عملیات چشمه صلح خواهد بود.
البته فدراسیون فوتبال و استانداری آذربایجان شرقی نیز نباید از عواقب خراب کارهای صورت گرفته در بازی دیروز غفلت کنند. اگر بخواهیم لیست، مطالبات مردم در خصوص این خرابکارهای را بیاوریم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-کنار گذاشتن مجتبی ساعی از مجری گری توسط صداوسیما
2-دستگیری ادمین کانالهای ستون پنجم که در داخل کشور حضور داشتند مانند کانال آراز تی وی (همان آذربایجان سسی) به نام قدرت الله یوسفی و بقیه افرادی که تصاویری از آن‌ها در وضعیت نابهنجار منتشر شده یا فعالیت تبلیغی از آن‌ها دیده می شود.
3-جریمه تراکتورسازی به دلیل توهین به مقدسات از جمله هو کردن قرآن کریم
4-جریمه تراکتورسازی به دلیل کنترل نکردن هوادارانش و وارد شدن پرچم سایر دول بیگانه، بنرهای ساختار شکن و گروهکی به ورزشگاه
5-احضار مالک باشگاه تراکتورسازی (اگر انشالله از سفر تاتارستان برگشته است) به فدراسیون فوتبال و دستگاه قضائی و تفهیم اتهامِ معاونت در جرم توهین به مقدسات (قرآن) و تبلیع علیه نظام از طریق طرح شعارهای تجزیه طلبی در ورزشگاه توسط هواداران و اعضای کانون هواداران و ایجاد زمینه ها و بسترهای شوم تجزیه طلبانه.
6-تحقیق و بررسی ارتباط بین کنسولگری های ترکیه در ارومیه و تبریز با عناصر ستون پنجم