هزینه تراشی تبلیغاتی برخی نمایندگان مجلس برای جمهوری اسلامی ایران/ خوراک خبری لابی ضدایرانی منطقه چگونه تامین میشود؟

۲۳ مرداد, ۱۳۹۶
هزینه تراشی تبلیغاتی برخی نمایندگان مجلس برای جمهوری اسلامی ایران/ خوراک خبری لابی ضدایرانی منطقه چگونه تامین میشود؟

جنبه داخلی

در پی اعلام کابینه حسن روحانی برخی از وکلای غوغاسالار در مجلس شورای اسلامی با هوچیگری و اظهاراتی که بعدا مشخص شد پایه و اساسی ندارد مدعی شدند که رییس جمهور از وزرا و معاونان آذربایجانی در کابینه استفاده نکرده است. نمایندگانی که صرفا برای ایجاد غوغا یا مطرح شد این ادعاها را مطرح کردند چند روز بعد ادعای خود را به راحتی پس گرفتند  و یکبار دیگر نشان دادند که به کوچک ترین اصول اخلاقی و تقوای سیاسی پایبند نیستند.

نمایندگان مجلس دو هفته گذشته را این گونه آغاز کردند که گویا « هیچ وزیر [به اصطلاح] ترکی در کابینه حضور ندارد». اما یک روز پس از آنکه سایت آذریها اسامی و مشخصات وزیران آذری حاضر در کابینه را منتشر کرد، همه آنها شروع به کشف سایر وزیران به اصطلاح ترک در کابینه کردند که تعداد آنها با احتساب کشفیات جدید نزدیک به ده نفر می شود. بلاخره مردم ندانستند باید از روحانی به این دلیل خوشحال باشند یا ناراحت. افراط و تفریط نمایندگاه وابسته به هر یک از جناح‌ها و مسابقه ترک‌تراشی از وزراء یا برعکس بدون توجه به مصالح عالیه کشور ادامه دارد ولی این کار هزینه های پنهان و بلند مدتی در ساحت فکر سیاسی جامعه خواهد داشت که البته برای وکلای مجلس کم ترین اهمیتی ندارد.

این گروه از نمایندگان برای پیشبرد منافع شخصی خود و مهره چینی در وزرات خانه ها و… در حال پایه گذاری یک رسم غلط و خطرناک در کشور هستند و آن نیز شکافتن ریشه قومی و طایفه ای کارگزاران دولت است. امری که هیچگاه در  ایران رواج نداشته و مرسوم شدن آن میتواند کشور را تا ورطه نابودی پیش ببرد. بی دلیل نیست که دشمنان ازلی و ابدی تمامیت ارضی و بقای کشور، از این گفتمان حمایت میکنند. فقط کافی است سری به رسانه های و سایت هایی چون گوناز تی وی، آراز تی وی، کانالهای تلگرامی معلوم الحال و اقمار داخلی آنها بزنیم و ببینم چگونه حمایت مطلق خود را از طرح ادعاهای برخی نمایندگان نشان میدهند یا از آن به وجد می آیند. این حمایت بی دلیل نیست. آنها می دانند چه چیز برای منافع ملی و مصالح عالیه ایران خطرناک است و دقیقا در حال تقویت همین تهدیدها هستند.

جنبه خارجی

اما از سوی دیگر همین ادعاهای بی پایه، مبنای تهیه گزارشهای خبری بی اساستری در خارج از کشور به ویژه جمهوری باکو شده است. در دو روز گذشته وب سایت آخار و روزنامه ینی مساوات پرتیراژترین نشریه باکو همین مساله را دستمایه حمله به جمهوری اسلامی قرار داده و سعی در تلقین تبلیغات منفی در بین شیعیان آذری قفقاز علیه کشورمان نموده اند.

 شایان یادآوری است که به دلیل جاذبه و محبوبیت ایران به ویژه در میان مردم دیندار باکو رسانه ای ضدایرانی تحت امر اسراییل سعی دارند از طرق عصبیت‌های قومیتی آنها را به ایران و جمهوری اسلامی بدبین کنند یکی از این موارد نیز تلقین این توهم است که «رژیم ایران به آذربایجانی ها ظللم می‌کند» یا « آذریها در ساختار قدرت ایران هیچ نقشی ندارند»

 آنها از این طریق سعی دارند فعالان سیاسی دیندار و شیعه را که طبیعتا ایران‌گرا نیز هستند،در وضعیتی سختی قرار داده و وجهه شان را در نزد افکار عمومی پایین بیاورند. نتیجه این امر نیز تضعیف پایگاه و محبوبیت ایران در دومین کشور شیعه جهان است. جا دارد آن نماینده ای که سخنرانی هایش را با جمله احتمالا ریاکارانه « به عشق امام حسین یا حسین (ع)» تمام می کند، در جریان باشد که خود او یکی از بزرگترین کسانی است که به حرکت شیعی و کربلایی در منطقه آسیب می زند و دستمایه لازم را برای سرکوب شیعیان جمهوری آذربایجان در اختیار جریان لائیک و لابی صهیونیست می‌گذارد.

نتیجه گیری

متاسفانه برخی نمایندگان مجلس هنوز درکی از سیاست و پرنسیب‌های سیاسی ندارد و دقیقا به همین دلیل همان‌ها بزرگ‌ترین سرمایه لابی جبهه خلق- حزب مساوات- اسرائیل در جمهوری آذربایجان محسوب می شوند. زیرا با تحلیل‌ها و سخنرانی های نابجا، اطلاعات غلط اندر غلط و نسنجیده زمینه حمله به منافع ملی و حیثیت جمهوری اسلامی را فراهم کرده و می‌کنند. این دسته از نمایندگان هنوز این نکته را نفهمیده اند که کوچک‌ترین اظهار نظر آنها فورا ترجمه می شود و میتواند دستمایه هر نوع تبلیغی قرار بگیرد.

 این نمایندگان (ناخواسته) به جریان های ضدایرانی در ترکیه و باکو (که در حال همکاری پنهان با اسراییل اند) کمک می کنند تا مواد اولیه حمله تبلیغاتی به کشوری را که شخص اول آن آذری است فراهم کنند. در حقیقت بجای این که ایران از طریق آذری بودن رهبریت آن تبدیل به کانون جاذبه و توجه برای آذریهای قفقاز شود، در سایه همین افراد و دوستان نادان، دقیقا از همین نقطه یعنی شایعه عدم مشارکت آذریها در ساختار قدرت ضربه می خورد.

حال پرسش این است که چه کسی مسئول انتشار چنین تبلیغاتی در روزنامه های و نشریات آن سوی ارس است؟ اگر نمایندگان مراقب سخنان و صحبت‌های خود باشند، آیا در باکو زمینه ای برای حمله به ایران ایجاد می شود؟ کشور ما تا کی باید از این افراد ضربه بخورد؟ هزینه تراشی‌های حضرات وکیل مجلس که برخی از آنها آذربایجان و زبان آذری را به گروگان گرفته اند تا اهداف خود را پیش ببرند، تا کی ادامه خواهد یافت؟

 آیا زمان آن نرسیده است که شورای نگهبان به بازبینی صلاحیت سیاسی این افراد بپردازد؟

 

برای مطالعه گزارش مغرضانه روزنامه ینی مساوات کلیک کنید

برای مطالعه گزارش اورشیلم پست در خصوص چگونگی استفاده اسراییل از تبلیغات ضدایرانی کلیک کنید

برای مطالعه پاسخ سایت بادکوبه به گزارش دروغ روزنامه ینی مساوات و سایت آخار کلیک کنید