حمایت همه جانبه گوناز و رسانه های تجزیه طلب از کانون «شهریار»در دانشگاه محقق اردبیلی

۱۳ اسفند, ۱۳۹۳
حمایت همه جانبه گوناز و رسانه های تجزیه طلب از کانون «شهریار»در دانشگاه محقق اردبیلی

شبکه تجزیه طلب گوناز و چند رسانه پان ترکیستی دیگر با انتشار اخبار و تصاویری، جوانان و دانشجویان اردبیلی به شرکت در یک نمایشگاه کتاب در دانشگاه محقق اردبیلی دعوت کردند. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها کانون “شهریار” در دانشگاه محقق اردبیلی یک کانون به شدت قوم گرایانه است که با انتشار نشریات دانشجویی نفرت پراکنانه و برگزاری برخی مراسمات، علیه وحدت ملی و تحقیر هویت ایرانی تلاش می کند. این  کانون در نشریان خود مطالبی سخیف برای وصل کردن مردم آذربایجان به جامعه و تاریخ عثمانی/ ترکیه و جمهوری باکو منتشر کرده و هم چنین به انتشار مطالبی نفرت انگیز علیه هم میهنان فارس زبان، ارمنی و کُرد می پردازد. کانون مزبور زیر نظر «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه» فعالیت می کند و از حمایت مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی برخوردار است.

تبلیغ و تشویق شبکه های تجزیه طلب مانند گوناز و چند وب سایت عمده پان ترکی که از سوئد و ترکیه هدایت می شوند، از برنامه های این کانون «نفرت پراکن» نشانگر ارتباط اعضاء و مسئولان آن با خارج از کشور و همدستی با این نهادها جهت تباتی علیه تمامیت ارضی کشور به شکل خزنده و در پوشش فعالیت های دانشجویی و ادبی می باشد.

با توجه به اینکه کانون مزبور فاقد سایت یا وبلاگ است، به نظر می رسد رسانه های وابسته به باندهای تجزیه طلب تبدیل به تریبون تبلیغاتی آن شده است که از طریق ارسال تصاویر توسط خود اعضای کانون به این رسانه ها ممکن و شدنی بود.

جای تاسف است که نهادهای حکومتی و حساس که می بایست تقویت کننده وحدت ملی و انسجام اجتماعی باشند از جریانهای مشکوک قوم گرا و مرتبط با خارج کشور حمایت می کنند و حتی به بیانات رهبری در خصوص اهمیت زبان فارسی و وحدت اقوام ایرانی بی توجهی می نمایند.

باید پرسید فعالیت های این کانون ، با چه اهداف و نیاتی برنامه ریزی شده است که تا این اندازه مورد حمایت و تشویق عوامل موساد، سیا، میت و سازمان جاسوسی باکو قرار گرفته است و این همگرایی  وسیع ،مدیون کدام نقاط مشترک می باشد؟

در آینده مطالب بیشتری در خصوص محتوای نشریات، فعالیتها و ماهیت بیگانه گرای اعضای اصلی این کانون جهت تنویر افکار عمومی منتشر خواهد شد.