اعطاء نشان لیاقت،به‌تجزیه‌طلبان و‌محکومین «دادگاه نظامی» توسط‌ یک شبکه ضد‌ایرانی

۱۸ شهریور, ۱۳۹۴
اعطاء نشان لیاقت،به‌تجزیه‌طلبان و‌محکومین «دادگاه نظامی» توسط‌ یک شبکه ضد‌ایرانی

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذریها» بر اساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی عمده ترین شبکه ضدایرانی مستقر در جمهوری باکو کمکهای مالی را در پوشش جایزه و نشان لیاقت برای عناصر پان ترکیست داخل کشور ارسال کرده اند. به این ترتیب یکبار دیگر محافل مشکوک و شبکه های ضد‌ایرانی منطقه فعال شده و کمک های نقدی خود را در روز روشن به عناصر وابسته ارسال می کنند.

بنابر اخبار، «محمدرضا رحمانی فر»که در داخل کشور به صورت برنامه ریزی شده،هدفمند و البته آزادانه در راستای اهداف تجزیه طلبانه فعالیت می کند، مبالغ قابل توجهی را در پوشش نشان لیاقت و جایزه ادبی از انجمنی پان ترکیستی که خود جزئی از شکبه‌ای گسترده‌تر در جمهوری‌باکو است دریافت کرده‌است. این جایزه توسط «حسن‌دمیرچی» به وی تحویل داده شده است.

جایزه مزبور از طرف «جمعیت‌اجتماعی‌بورچالی» اعطاء شده است که ریاست آن را «زلیم‌خان محمد‌لی» بر عهده دارد.

 گفتنی است محمدرحمانی‌فر درجه‌دار سابق نیروی انتظامی در تبریز بود که به دلیل فعالیت های ضد‌امنیتی و با حکم «دادگاه نظامی» اخراج شد. اعطای جایزه و نشان لیاقت (!) به یک محکوم امنیتی از سوی شبمه ضد‌ایرانی منطقه، جای سوال دارد و بسیار پرسش برانگیز است. اعطای چنین مبالغی به فعالان‌قومی داخل کشور در پوشش تقدیرنامه،جایزه و نشان لیاقت با هدف تقدیر از وطن فروش، فعالیت به نفع دولت‌های بیگانه و سرازیر شدن بودجه های بیشتر جهت فعالیت در آینده است.

دمیرچی نوازنده دوره‌گرد یا واسط محافل ضدایرانی با داخل

حسن‌دمیرچی به‌عنوان واسط محافل ضد‌ایرانی با تجزیه طلبان داخل فعالیت می کند. وی چندبار به اتهام ارتباط با بیگانگان،رابطه با جریان‌های تجزیه‌طلب داخل و خارج از کشور و… بازداشت و هر‌بار بدون مجازات کافی و یا پس از چند هفته آزاد شده است. دمیرچی اخیرا پس از آزادی «سعید متین پور» از زندان به همراه عده ای از اوباش به دیدار وی رفته و مراسم مضحک موسیقی موسوم به سرود ملی آذربایجان جنوبی را اجرا کرده بود. در این میان علاقه حسین‌دمیرچی به زندانیان و محکومان «امنیتی» جالب توجه است. وی هر بار پس از پایان حبس زندانیان امنیتی به دیدار با آنها رفته و از زحمات ضدایرانی‌شان قدردانی می کند! احتمالا ایران تنها کشوری است که جواسیس و مزدوران خارجی بلافاصله پس از آزادی یکبار دیگر می‌توانند از طریق واسطه‌ها به روسای خود وصل شوند.

لازم به ذکر است «سعید متین پور» نیز به اتهام ارتباط با بیگانگان به حبس محکوم شده بود. وی پس از بازگشت از دوره «انقلاب مخملی» در ترکیه به همراه «صالح کامرانی» بازداشت و زندانی شد. گفته می‌شود پرونده این عده توسط دولت ترکیه در راستای همکاری های دوجانبه امنیتی به ایران تحویل داده شده است.

جمعیت اجتماعی بورجالی و «زلیم‌خان محمد‌لی» کیست؟

زلیم‌خان محمد‌لی عضو یک شبکه گسترده‌تر ضد‌ایرانی در باکو است که برای تجزیه‌آذربایجان از ایران تلاش می‌کند. صابر رستمخانلی، نصیب نصیب زاده (اولین سفیر باکو در ایران)، یاسمن قره‌قویونلو از دیگر اعضای این باند گسترده هستند. هم چنین «رفعت مراداف» جاسوس نفوذی دستگاه اطلاعاتی باکو در شبکه «سحر آذری» ایران که به مدت دهسال در پوشش خبرنگار سحر به فعالیت و شبکه سازی پان‌ترکیستی پرداخته و در سال 1392 به راحتی از کشور خارج شد، عضو این شبکه است.

این گروه از طریق ارتباط گیری با واسطه‌ها و و شناسایی عناصر داخل کشور به فعالیت های خطرناک خود می پردازند. می‌توان گفت عمده‌ترین فعالیت‌های ضدایرانی در باکو توسط همین شبکه سازماندهی می‌شود. از آن جمله می‌توان به کنفرانس آذربایجان جنوبی در تاریخ معاصر و بسیاری دیگر از نشست‌ها در باکو و ترکیه اشاره کرد. این گروه اخیرا نیز نشستی به مناسبت تاسیس فرقه دموکرات در باکو برگزار کرد. «رفعت مرادف»،«یاسمین قره قویونلو»، «نصیب نصیب زاده»، «صابر رستمخانلی»،«اژدر تقی زاده» سیما آشنای این نشست بودند. در این بین «زلیم خان محمد‌لی» نیز در صدر مجلس حضور داشت.

این شکبه متشکل از حزب امید(رفعت مراداف) ، حزب مساوات (عیسی قنبراف)، کمیته ترکان آذربایجان جنوبی (یاسیمن قره قویونلو)، داک (رستمخانلی)، جمعیت اجتماعی بورچالی(زلیم محمدلی) و… می باشد.

لزوم جدی گرفتن طرح جمع آوری و شناسنامه دار کردن فعالان قومی

به دلیل تحولات منطقه و احتمالا پس از قطعی شدن توافق هسته ای بین ایران و غرب دولت های متخاصم مانند عربستان و اسرائیل وارد عمل شده و سعی خواهند کرد از طریق کمک به جریان‌هایی از جمله داک و رستمخانلی و «پول شویی»های متعدد به برخی ناشران، نشریات و فعالان تجزیه‌طلب داخل کمک مالی نمایند. گفتنی است جایزه‌های بین المللی شناخته شده یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ،هنر و ادبیات در جهان امروز است اما کمک‌مالی به افراد حقیقی و حقوقی به ویژه محکومان امنیتی از سوی یک نهادی که ریاست آن‌را افراد بالا بر عهده دارند، چیزی جز «پول شویی» نیست.

گستاخی شبکه مزبور در ارسال جایزه و نشان لیاقت به عناصر تجزیه طلب و محکومین دادگاه‌های نظامی ایران نباید بی پاسخ بماند و مردم وطنخواه آذربایجان انتظار دارند، برنامه‌های هدفمند و طراحی شده علیه این منطقه از سوی مسئولین خنثی گردد. اعطای نشان لیاقت به چنین فردی تمسخر و به ریشخند گرفتن حیثیت و حاکمیت ملی کشور است. هیچ کشور آبرومندی چنین گستاخی را تحمل نمی کند. بی شک سکوت در قبال چنین بی حرمتی باعث تکرار آن در آینده خواهد شد.