این بار سخنگوی مذهبی حکومت باکو
️اظهارات ضدایرانی الله شکور پاشازاده

۱ بهمن, ۱۴۰۱
️اظهارات ضدایرانی الله شکور پاشازاده

الله شکور پاشازاده، شیخ باکو که به عنوان “رییس اداره مسلمانان قفقاز” معرفی می شود، در ادامه اتهامات ناروای الهام علی اف به ایران، گفت ایران باید وقتی به ما برادر می گوید، به دروغ برادر نگوید!

پاشازاده در گفتگو با خبرنگاران این حکومت ارتجاعی در حاشیه مراسم 20 ژانویه در باکو گفت : «امیدوارم که ایرانی ها به اشتباهات خود پی ببرند و بفهمند که اشتباه بزرگی را در تاریخ و بخصوص در  تاریخ اسلام در حال ارتکاب هستند که بخشودنی نیست. من هنوز امید دارم که آنها اشتباه خود را درک خواهند کرد و بازخواهند گشت! باز هم کشور همسایه است! من به عنوان یک شیخ، و خادم دین، روابط خوب با تمامی کشورها را می خواهم از جمله با ایران را! اما ایران هم نباید آن گام ها را بردارد. ایران هم باید اقدامات واقعی در مقابل ما انجام دهد و وقتی به ما برادر می گوید، به دروغ برادر نگوید!»

شیخ باکو در پاسخ به سوالی در خصوص خواهرخواندگی میان شهرداری های تهران و ایروان، بر موضع گیری خصمانه قبلی خود در بیانیه اداره مسلمانان قفقاز ضد ایران تاکید کرد و گفت: « بروید آن بیانیه را دوباره بخوانید. من نمی خواهم مجددا تکرار کنم. اما، من از برادرانم این اقدام را انتظار نداشتم. اما، وقتی ما برادر می گوییم، برخی ها ایراد می گیرند که چرا به ایران برادر می گویید. اما، ما اینطور می دانستیم. به عنوان برادر می شناختیم. اما بعدا دیدیم که این برادر، برادر دیگری نیز داشته و ما برادر ناتنی اش بوده ایم!! یعنی ما در کنار هستیم. به همین خاطر من فکر می کنم که آنها به اشتباه خود پی خواهند برد…».

این اظهارات و درس دادن پیرامون تاریخ اسلام در حالی صورت میگیرد که رژیم باکو هفته گذشته بیست سفیر اسرائیلی در اوراسیا را دعوت کرده بود تا در خصوص کیفیت ضربه احتمالی آینده به ایران با آنها مشورت کند. حال شیخ مترسک یک حکومت «یهودی مسلک» که از راس تا ذیل آن با شیعه دشمنی دارند، سعی میکنند درس دین به ایرانیانی بدهند که سرزمین شان خاستگاه دین و مذهب است.
گفتنی است سفیر ایران در این مراسم توهین آمیز به مملکت ایران، مشارکت کرده بود.