ترور ناموفق معاون کومله ایلخانی زاده و انگشت اتهام به سوی عبدالله مهتدی

۱۹ مرداد, ۱۳۹۴
ترور ناموفق معاون کومله ایلخانی زاده و انگشت اتهام به سوی عبدالله مهتدی

شامگاه روز جمعه 18 امرداد یکی از اعضای کومله به نام “فرید احمدی” در کمپ اصلی این گروه در نزدیکی روستای “زرگویز” تلاش می کند که با استفاده از یک اسلحه کمری “رضا کعبی” عضو کمیته مرکزی را به قتل برساند.

منبعی مطلع در کومله در گفتگو با روژ اعلام کرده است که رضا کعبی پس از آنکه این عضو کومله به بهانه دیدار با وی و به صورت مسلح خود وارد محل اقامت او شده است، به وی مشکوک می شود. رضا کعبی پس از مشکوک شدن به این فرد وی را تا آشپزخانه تعقیب می کند و مشاهده می کند که وی در حال آماده کردن یک اسلحه کمری است. در این اثنا رضا کعبی به وی حمله ور می شود و پس از شلیک شدن چندین گلوله موفق به خلع سلاح وی می شود و وی را در حمام حبس می کند.

گفته می شود که فرید احمدی پیش از رسیدن دیگر تروریست ها از پنجره حمام متواری شده و از منطقه دور می شود. تا لحظه انتشار این خبر نیروهای امنیتی اقلیم شمال عراق موفق به بازداشت “ف.ا” نشده اند.

این در حالی است که شامگاه 18 امرداد رضا کعبی و عبدالله مهتدی (که از طرف کومله بدنه کومله ایلخانی زاده مظنون است) با حضور در برنامه خبری بی.بی.سی فارسی مدعی شدند که این اقدام از طرف دولت ایران انجام شده است! این در حالی است که حتی خود مهتدی و کعبی نیز اذعان دارند که فرید احمدی از اعضای خود کومله بوده است و احتمال می رود، اختلاف های درون گروهی مسبب این مسئله بوده باشد. گفته می شود که احمدی از کادرهای قدیمی و 5 ساله این گروه بوده و با اسلحه کمری و صدا خفه کن وارد اتاق شده است.

در بدنه کومله ایلخانی زاده (که کعبی معاون آن محسوب می شود) شایعه شده است که برنامه قتل کعبی از طرف مهتدی چیده شده است و این ناشی از اختلاف بین شعبه های مختلف کومله است.

باید پرسید چرا دولت ایران می بایست نسبت به اعدام یک فرد بی اهمیت، در پایگاهی بی اهمیت تر و در حالیکه دارای روابط مناسبی با اقلیم کردستان عراق بوده و قادر است از مجرای رسمی فعل و انفعالات تروریستی را تا حد زیادی مدیریت کند، دست به چنین اقدامی بزند؟ ایران هم اکنون درگیر مسائل کلان و بین المللی خود است و میل ندارد این مسئله تحت شعاع مسائلی از این دست قرار گیرد.

گفتنی است بخش حراست کمپ های کومله و دموکرات به عهده محافظان وابسته به اقلیم کردستان عراق است و هر نوع تحریک مشکوک آنها تحت نظر قرار دارد.