باکو: تامین موشک دوربرد و گنبد آهنین توسط اسرائیل

۱۴ مهر, ۱۳۹۵
باکو: تامین موشک دوربرد و گنبد آهنین توسط اسرائیل

یئودا آبراموف، نماینده یهودی مجلس باکو از تامین موشک های دوربرد و سیستم دفاع هوایی «گنبد آهنین» ساخت رژیم اسرائیل برای ارتش باکو خبر داد.

به گزارش «آذریها»به نقل از «فرست نیوز» (The First News ) یئودا آبراموف، معاون کمیسیون حقوق بشر مجلس ملی و رییس گروه دوستی پارلمانی باکو-اسراییل گفت :

« اسراییل برای جمهوری آذربایجان سلاح های دوربرد تامین خواهد کرد.»

آبراموف گفت : « ارمنستان دارای موشک اسکندر نیست. زیرا، روسیه هنوز این موشک ها را به فروش نرسانده است.»

آبراموف گفت : « براساس مقررات کمیسیون نظارت بر تسلیحات سازمان ملل ، کشورهای تولید کننده سلاح نمی توانند موشک های بالستیک دارای برد بیش از 300 کیلومتر را به فروش برسانند. برد موشک های اسکندر نیز به 500 کیلومتر نزدیک است. اگر روسیه این نوع سلاح ها را می فروخت، با اعتراض این کمیسیون مواجه می شد.»

این نماینده مجلس گفت : « به نظر من، روسیه این موشک ها را در پایگاه نظامی خود در گیومری ارمنستان مستقر کرده است.  در (جمهوری ) آذربایجان، تسلیحات قدرتمندتری نسبت به موشک های «اسکندر-ام» وجود دارد.  همچنین در آینده نزدیک، اسراییل سیستم دفاع هوایی به ما خواهد داد که قادر است این موشک ها را در هوا نابود کند. »

یئودا آبراموف افزود : « این سیستم که «گنبد آهنین» نام دارد، هم اکنون برای ارسال به جمهوری آذربایجان آماده است. »

آبراموف افزود : « در آینده نزدیک ارتش (جمهوری آذربایجان) به انواع سلاح های مدرن استراتژیک اسراییلی مجهز خواهد شد. به علت اینکه این ها، از اسرار نظامی است، من بطور آشکار در این باره حرف نمی زنم. »