60 میلیون دلار گردش همکاری نظامی- امنیتی آمریکا و باکو

۱۲ آبان, ۱۳۹۵
60 میلیون دلار گردش همکاری نظامی- امنیتی آمریکا و باکو

 

مایکل کارپنتر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در دیدار با ژنرال ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری باکو در باکو گفت آمریکا مایل به گسترش همکاری های نظامی و امنیتی با جمهوری باکو است و تاکنون برای همکاری با این کشور در زمینه نظامی و امنیتی 60 میلیون دلار هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری ترند، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه ، اوکراین و اوراسیا گفت : « ما با وزیر دفاع و معاون وزیر دفاع جمهوری باکو دیدار بسیار مفیدی داشتیم. میان آمریکا و جمهوری آذربایجان همکاری طولانی مدتی در زمینه دفاعی وجود دارد و از سال 2002 تاکنون برای همکاری در امور دفاعی و امنیتی، 60 میلیون دلار هزینه کرده ایم

کارپنتر گفت : « طی 25 سال استقلال جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و حملات سایبری همکاری کرده ایم و از همکاری جمهوری باکو در عملیات صلح بانی در افغانستان ممنون هستیم

دستیار وزیر دفاع آمریکا افزود : « آمریکا خواهان صلح و ثبات طولانی مدت در (جمهوری) آذربایجان است

همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت دفاع جمهوری باکو، ژنرال ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری باکو در دیدار با دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا، با ارایه گزارشی در خصوص وضعیت سیاسی نظامی منطقه قفقاز جنوبی گفت ارمنستان برای ثبات در قفقاز جنوبی خطر ایجاد می کند.

وزیر دفاع جمهوری باکو همچنین درباره همکاری این کشور با کشورهای عضو و همکار ناتو در عملیات غیرنظامی  در افغانستان سخن گفت.