اعتراض ایران به برخورد نامناسب مرزی ترکها، با شهروندان ایرانی در مرز بارزگان

۱۱ اسفند, ۱۳۹۵
اعتراض ایران به برخورد نامناسب مرزی ترکها، با شهروندان ایرانی در مرز بارزگان

 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از برخورد نامناسب با اتباع ایرانی در برخی مرزهای زمینی ابراز تاسف کرد و گفت: در‌ این‌باره اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد.

به‌گزارش تسنیم، مرتضی رحمانی‌موحد در جلسه ستاد هماهنگی خدمات‌سفر، با معرفی امنیت به‌عنوان یکی از ارکان جدی و مهم در حوزه گردشگری، اظهار داشت: متأسفانه از برخی مرزهای زمینی، همچون گوربولاغ (بازرگان)، اخبار خوبی از نحوه برخورد و تعامل با اتباع ایرانی به‌گوش نمی‌رسد.

معاون گردشگری اضافه کرد: امنیت و احترام به گردشگران ایرانی در سفرهای خارجی، به‌ویژه در ایام نوروز سال 96، باید از جانب کشورهای همسایه و به‌ویژه ترکیه موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش میراث فرهنگی – رحمانی‌موحد ادامه داد: دستگاه‌های متولی در این حوزه باید، با نظارت و کنترل جدی این نوع اقدامات، به برخورد و تعامل مناسب با مسافران ایرانی توجه کنند.

رحمانی‌موحد با بیان اینکه تشکیل ستاد هماهنگی خدمات‌سفر، هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف را در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران به‌دنبال دارد، یادآور شد: باید با کمک تمام ظرفیت‌های قانونی برای رفع این‌گونه معضلات تلاش کرد و به‌ویژه از اتفاقاتی از این‌دست که در مرز گوربولاغ رخ داده پیشگیری کرد.