تقدیر وزارت ارشاد و استانداری آذربایجان غربی از رسانه های نفرت پراکن و پانترک در ارومیه

۲۵ اسفند, ۱۳۹۵
تقدیر وزارت ارشاد و استانداری آذربایجان غربی از رسانه های نفرت پراکن و پانترک در ارومیه

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و استانداری آذربایجان غربی در اقدامی قابل تامل از رسانه های «بیگانه‌گرا» و «ضد ایرانی» تقدیر کردند.

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذریها» یک «وب سایت نفرت پراکن» و یک «هفته نامه» که در شهر ارومیه بر علیه کردها، ارمنی ها و سایر اقلیت های دینی و مذهبی اقدام به پمپاژ نفرت قومی میکنند مورد تقدیر مدیرکل ارشاد قرار گرفتند. در این مراسم هوشنگ عطاءپور مدیرکل اجتماعی استاندار و مدیر مسئول نشریه نفرت پراکن آغری نیز شرکت داشت.

از جمله ویژگی های این رسانه ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- حمایت از منافع ملی ترکیه و توجیه تجاوز ارتش ترکیه به عراق و سوریه

2- «شهید» خطاب کردن کشته های ارتش ترکیه و تقدس سازی برای این ارتش

3- نفرت پراکنی علیه ایران، زبان فارسی و سایر اقوام

4- تحریک قشقایی ها به قوم گرایی و هدایت آنها به سمت پان ترکیسم

5- تلاش برای تضعیف وحدت ملی و ایجاد «کنفدراسیون اقوام و قبایل ایرانی»

6- متهم کردن دولت جمهوری اسلامی ایران به آسیمیلاسیون و از بین بردن اقوام (که اتهامات معمولا مورد توجه احمد شهید و گزارش گر ویژه سازمان ملل قرار می گیرد)

7- انتشار اخبار کذب به قصد مشوش کردن افکار عمومی، بالابردن سطح انتظارات قومی و سپس ایجاد نارضایتی در بین مردم ، نمونه بارز آن انتشار اخبار کذب به نقل از استاندار زنجان و اداره کل آموزش و پرورش این کشور در خصوص انتشار یک کتاب درسی در مدارس بود.

8- پیشبرد اهداف راهبردی و استراتژیک دول بیگانه (باکو و آنکارا) در ایران

9- تطهیر حرکت های تجزیه طلب و دست ساخت بیگانگان مانند پیشه وری و تبلیغ مثبت برای فرقه دموکرات پیشه وری در نشریات

10- شهروندان زدایی و تبلیغ این موضوع که ایرانیان مجموعه از قبایل، عشایر و اقوام هستند که فقط در کنار یکدیگر زندگی میکنند و واجد حق – تکلیف در برابر دولت نیستند.

 

 

 

نکته مضحک اقدام استانداری و اداره ارشاد ارومیه در اینجا است که با وجود تقبیح «نفرت پراکنی» در منشور حقوق شهروندی، این دو نهاد زیر مجموعه دولت از نفرت پراکنان قومی به خاطر تلاش در راستای احقاق حقوق شهروندی تشکر می‌کنند.

پیش از این نیز یکی از معاونت های استانداری آذربایجان غربی با لحنی توهین آمیز و کاملا «پان ترکیستی» طی نامه به وزارت کشور موجودیت شهروندی سایر اقوام این استان را که قریب به نیمی از آن را تشکیل میدهند، زیر سوال برده بود.

باید پرسید چرا نهادهای زیر مجموعه دولت در  این استان، در زمینه های حاکمیتی به صورت «خودمختار» عمل میکنند؟