قدردانی نتانیاهو از الهام علی اف به مناسبت سالگرد آغاز دو طرف

۲۲ فروردین, ۱۳۹۶
قدردانی نتانیاهو از الهام علی اف به مناسبت سالگرد آغاز دو طرف

بنیامین نتانیاهو، در پیامی به الهام علی اف، به مناسبت 25 -مین سال برقراری روابط تل آویو- باکو، ضمن قدردانی از استقبال گرم الهام علی اف از وی و همسرش و هیات صهیونیستی در سفر به باکو در دسامبر گذشته، از رییس جمهوری باکو دعوت کرد در آینده نزدیک به اسرائیل سفر کند.

 به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان، بنیامین نتانیاهو در پیام به الهام علی اف نوشت : « اسراییل افتخار می کند که یکی از نخستین دولت هایی است که استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخت. طی 25 سال گذشته ، میان کشورهایمان مناسبات مبتنی بر دوستی صمیمانه ملت های یهودی و آذربایجانی برقرار شده است. در دورانی که کشمکش های دینی و قومی زیادی وجود دارد، (جمهوری) آذربایجان الگویی برای چندفرهنگی و هماهنگی میان ادیان است. همانند (جمهوری) آذربایجان، اسراییل نیز فانوس دریایی ثبات و تساهل در منطقه ای بی ثبات است. برغم مشکلاتی که با آن مواجهیم، کشورهایمان به ایجاد اقتصاد در حال توسعه و جامعه غنی و صلح دوست نائل شده اند. »

نتانیاهو افزوده است : « هیچ گاه مهربانی و میهمان نوازی باشکوه و لطفی را که در ماه دسامبر سال گذشته به من، همسرم و تمامی هیأت نمایندگی کردید، از یاد نخواهم برد. باور دارم که این سفر موجب توسعه هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه مان در زمینه های مختلف خواهد شد. چهار سند توافق نامه ای که امضاء کردیم، به دستیابی به اهدافمان از همکاری جدی، کمک خواهد کرد.  به همکاری نزدیک تر با شما در سال های آتی و استقبال از شما در اسراییل در آینده نزدیک، امیدواریم.»