نماینده استان آذر.غ در شورای عالی استان ­ها:در انتخابات شورا پرداختن به موضوعات قومی “غیر قانونی” است

۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۶
نماینده استان آذر.غ در شورای عالی استان ­ها:در انتخابات شورا پرداختن به موضوعات قومی “غیر قانونی” است

سلیمان زاده با تاکید بر لزوم انتخاب نمایندگانی اصلح و عملگرا گفت: در حالت کلی، حزبی و سیاسی کردن شوراها و یا پرداختن به موضوع قومیت­ها نه تنها کاری غلط است بلکه در هیچ قانونی به آن پرداخته نشده است.

ایرج سلیمان زاده  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، در حالت کلی، حزبی و سیاسی کردن شوراها و یا پرداختن به موضوع قومیت­ها نه تنها کاری غلط است بلکه در هیچ قانونی به آن پرداخته نشده است. اساساَ فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دوری جستن از پرداختن به بحث اقوام در انتخابات و مسائل کلان کشور است.

نماینده استان آذربایجان در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه در ایران اسلامی بعد از نزدیک به 18 سال از پدیده آمدن شوراها فرهنگ انتخابات باید در راستای رفع معضلات و مشکلات مردم باشد، تصریح کرد: مردم باید به کاندیدا هایی اصلح رای دهند و از او مطالبه حل مشکلات را داشته باشند. بنابراین ترویج فرهنگ رای دهی مناسب می­طلبد که انتخاب نمایندگان خارج از موضوع نگرش قومیتی باشد .

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام ایرانی است و همواره در طول تاریخ در کنار هم و برادر وار برای داشتن ایرانی آباد و آزاد زندگی و فعالیت می­کنند می­طلبد که اساس موضوع در انتخابات پیش رو هم در بحث انتخابات شورا­ها و ریاست جمهوری به ارزش­ها و تخصص­ها و عملکردهایی که کاندیداها بیان خواهند داشت توجه کنند.

سلیمان زاده ادامه داد: دست­ اندرکاران و معتمدین باید خارج از گرایش­های سیاسی، قومیتی و طایفه ای به خصوص در انتخابات شوراها با ملاک قرار دادن صلاحیت و توانمندی نامزدها شورایی تخصصی از انتخاب نماینده و به مردم معرفی کنند.

نماینده استان آذربایجان در شورای عالی استان ها افزود: برای رسیدن به این هدف لازم است که در هر شهری از تخصص­های مختلف برای داشتن شورایی پویا و عمل­گرا از تمامی تخصص­ها تحت اتئلاف­های مختلف به انتخابات ورود کنند تا انشاءالله با برسی­های مو شکافانه و دقیق چه قبل و بعد از انتخابات تصمیم سازی­ها و تصمیم گیری­ها برای بهبود اوضاع شهری و روستایی توسط منتخبین مردم با توجه به شعارهای ارائه شده انجام پذیر باشد.
وی در خصوص لزوم ارائه وعده های معقول عنوان کرد: به اعتقاد بنده کاندیدهای شورای اسلامی از پرداختن به وعده­های تو خالی و غیر قابل اجرا پرهیز نمایند و با ملاک قرار دادن بوجه سنوات گذشته شهرداری­ها نسبت به طراحی و ارائه برنامه­های 4 ساله بپردازند.
سلیمان زاده داشتن انتخاباتی پویا و نمایندگانی قوی را مستلزم پرهیز نامزدها از تخریب هم نوع و همکار خود و ارائه برنامه های مناسب دانست و توضیح داد: چرا که ایجاد اختلاف و نقدهای بی پایه و بدون سند عاملی است که انگیزش­های مردم را برای ورود به انتخابات کاهش خواهد داد و از طرفی باید دوستان تفاوت فی مابین تخریب و نقد سازنده را ملاک سخنرانی­ها و برنامه­های خود قرار دهند.
نماینده استان آذربایجان در شورای عالی استان ها اضافه کرد: هیات­های اجرایی و نظارتی انتخابات شوراهای اسلامی در این برهه باید ضمن رصد کلیه کاندیداهای احتمالی نسبت به جلوگیری از بدعت­های غلط که معمولاَ در ایام انتخاب اتفاق می افتد جلوگیری کرده و از پرداختن به مواردی مانند (پرداخت پول، غذا، هدیه و ….) و موارد غیر رسمی در تبلیغات ملاک را قانون و آیین نامه­های رسمی مد نظر بگیرند.

 وی در پایان انتخابات امروز را فرصتی برای جبران دیروز و ساختن فردا دانست و توضیح داد: این وظیفه ای است که نخبگان جامعه باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به آن بپردازند و از مردم نیز می­خواهم که از هم اکنون واقع­بیبانه به موضوع بپردازند و برای اینکه آینده شهرشان را به مدت 4 سال به دست معمارانی دهند که ضمن داشتن تعهد، تخصص نیز داشته باشند.