کنسرت سوال برانگیزه خواننده پاپ «تُرک» در ایران

۱۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶
کنسرت سوال برانگیزه خواننده پاپ «تُرک» در ایران

روزنامه جام‌جم وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، از احتمال حضور یک خواننده پاپ ترکیه ای بنام «الیاس یالچینتاش» در ایران خبر داد. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها، در شرایطی که حتی خوانندگان موسیقی سنتی و اصیل‌ایرانی در کشور با محدودیت روبرو بوده و خوانندگان پاپ ایرانی با رعایت چارچوب‌های شرعی و قانونی نیز به راحتی نمی‌توانند کنسرت موسیقی برگزار کنند، برخی از افراد توانسته‌اند برای خوانندگان پاپ کشور همسایه مجوز کنسرت در تهران و سایر شهرهای ایران را بگیرند.

یالچینتاش در صفحه اینیستاگرام خود نیز از برگزاری کنسرت در تهران خبرداده است.

این استاندارد دوگانه مسئولین یعنی محدودکردن موسیقی ایرانی که مرتبط با سنتها و هویت ملی کشور است و بسط ید کنسرت‌های موسیقی کشورهای همسایه و ترک‌زبان در ایران، شائبه‌ها و سوالات زیادی را در بین افکار عمومی بیدار کرده است.

از یک طرف خوانندگان پاپ ایرانی که با لحاظ همه چارچوب قرار دارند که قادر به برگزاری کنسرت نمی‌شوند، از سوی دیگر خوانندگان پاپ ترکی قرار دارند که از ترکیه برای برگزاری کنسرت به ایران می آیند و به راحتی میتوانند برنامه اجرا کنند و روزنامه‌‌ای همچون جام جم نیز خبر آن را با آب و تاب منتشر می‌کند بدون اینکه لحظه ای متزلزل شدن ارزشهای بومی احساس نگرانی کند!