خطبه عیدفطر وهابی ها در خیابانهای باکو+فیلم

۲۰ تیر, ۱۳۹۶
خطبه عیدفطر وهابی ها در خیابانهای باکو+فیلم

در حالی که برگزاری مراسم مذهبی مردم شیعه جمهوری باکو در کوچه ها و خیابان های شهرهای این کشور  ممنوع شده است، وهابی ها از آزادی کامل در این زمینه برخوردار شده اند. 

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها ، گروه وهابی تحت رهبری «قامت سلیمانف» که بطور آشکار تحت حمایت عربستان سعودی قرار دارد، در روز 26 ژوئن در یکی از خیابان های باکو  تجمعی تحت پوشش خطبه نماز عید فطر برگزار کرده است.  با توجه به اینکه این تجمع و سخنرانی ، دو روز پس از عید فطر عربستان سعودی که در روز 24 ژوئن بود و یک روز پس از عید فطر در جمهوری  باکو که در روز 25 ژوئن بود، برگزار شده است، سیاسی بودن آن محرز است. حال آنکه پیش از آن ، قامت سلیمانف اعلام کرده بود گروه تحت رهبری وی ، تابع قوانین و مقررات دولت جمهوری اذربایجان است و براساس تقویم همان دولت ، عید فطر را برگزار خوهد کرد. اما، مشاهده می شود  این گروه وهابی برای اینکه همزمان با اکثریت شیعه مردم جمهوری آذربایجان عید را برگزار نکند، روز 26 ژوئن را  برای ایراد خطبه قامت سلیمانف در باکو برگزیده است.  

از این مهمتر اینکه، دولت باکو در حالی که هرگونه تجمع شیعیان در باکو و سایر شهرها را به شدت سرکوب می کند که  سرکوب عزاداران در سالروز رحلت پیامبر (ص) ، جلوگیری از حرکت دسته های عزاداری در ماه محرم و نیز  جلوگیری از  برگزاری نماز عید فطر شیعیان در خیابان  و حتی جلوگیری از نصب پرچم برسر در منازل و  بر روی شیشه اتومبیل های شخصی مردم در مناسبت های دینی از آن جمله است. چگونه چنین ممنوعیتی برای وهابی ها در  باکو اعمال نشده است؟