کاهش تقاضا برای آموزش به زبان مادری در جمهوری باکو! مدارس روس زبان دیگر گنجایش ندارند!

۶ شهریور, ۱۳۹۷
کاهش تقاضا برای آموزش به زبان مادری در جمهوری باکو! مدارس روس زبان دیگر گنجایش ندارند!

خبرگزاری “اسپوتنیک” از افزایش تقاضای تحصیل در مدارس روس زبان در جمهوری آذربایجان خبر داد و نوشت افزایش تقاضا موجب کمبود فضای آموزشی و معلم در مدارس روس زبان در جمهوری باکو شده است. به گزارش “اسپوتنیک”،والدینی که فرزندان خود را ثبت نام اینترنتی کرده اند، نمی توانند فضای آموزشی مناسب را برای فرزندان خود بیابند، زیرا ظرفیت تمامی کلاس های مدارس روسی زبان تکمیل شده است.
وزارت آموزش جمهوری باکو نیز صرفا به  صدها تن از والدین این دانش آموزان ثبت نام نشده در مدارس روسی زبان توصیه می کند فرزندان خود را در مدارس ملی زبان ثبت نام کنند. اداره تحصیل مناطق آموزشی شبه جزیره آبشرون به والدین دانش آموزان اعلام کرده است که فرزندان آنها به دلایل مختلف از جمله کمبود نیروی آموزشی ، در کلاس اول ثبت نام نشده اند. نائله بایرام زاده،از جمله والدینی که با این مشکل در ثبت نام فرزندانشان مواجه شده اند، می گوید او از هیچ طریقی نتوانسته است  فرزند شش ساله اش را در مدرسه شماره 76 منطقه “سوره خانه” باکو ثبت نام کند.  نائله بایرام زاده می گوید این مدرسه تنها مدرسه روسی زبان در نزدیکی منزل مسکونی آنهاست که فرزند بزرگترش نیز در همین مدرسه درس خوانده است، اما فرزند کوچکترش به علت تکمیل ظرفیت این مدرسه، ثبت نام نشده است.
سایر والدینی هم که با مشکل ثبت نام فرزندانشان در مدارس روسی زبان جمهوری آذربایجان مواجه شده اند، درباره این مشکل  در شبکه های اجتماعی، از جمله فیسبوک ابراز نارضایتی می کنند.