برخورد با مدیران آموزش و پرورش استان اردبیل در ارتباط با توزیع غیرقانونی کتاب

۷ بهمن, ۱۳۹۷
برخورد با مدیران  آموزش و پرورش استان اردبیل در ارتباط با توزیع غیرقانونی کتاب

به دنبال انتشار خبر توزیع غیرقانونی کتاب در برخی مدارس اردبیل توسط گروهک تروریستی دیرینش در شهرهای اردبیل و مشکین شهر و پیگیری موضوع از وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آ.پ استان، برخی از مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش محلی توبیخ شدند.

به گزارش وب‌سایت خبری- تحلیلی «آذریها» اعضای گروهک تروریستی که خود را تشکیلات مقاومت ملی(دیرنیش) می‌نامند، با توزیع برخی کتب پان‌ترکیستی در مدارس استان، ورود غیرقانونی به مدرسه و کلاس های درس، تصویربرداری (مستندستزی) از عملیات خود اقدام  و ارسال تصاویر به مرکز گروهک در آنکارا کرده بودند. در همین راستا، آموزش و پرورش در درجه نخست مدیران مدارس خود را که اجازه ورود غیرقانونی منحرفان جنسی و تروریست به مدارس داده بودند را در دستور کار قرار داد و مدیران نواحی یک و دو مشکین شهر، مدرسه شهید یداللهی اردبیل و برخی از مدیران استانی و محلی و… توبیخ شدند.

در خصوص توزیع کتاب در مدارس استان اردبیل که توسط عناصری از باند عباس لسانی (از اراذل و اوباش اردبیل و مرتبط با بیگانگان) انجام شده بود، تعدادی مانند آیدین ذاکری و میثم جولانی(هر دو دارای سابقه کیفری از فعالیت های تجزیه طلبانه) شناسایی و به مراجع انتظامی معرفی شدند. با توجه به ارسال این تصاویر به گروهک های تجزیه طلب خارج از کشور مانند گوناز، گاماج، و دیرنیش ارتباط این عناصر با این گروهک ها محرز شده و پیگرد قانونی آنها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

گروهک افراطی دیرینش که در مرکز آن در ترکیه واقع است از عملیات تروریستی در خاک ایران حمایت ه و از حملات اهواز که مشترکا توسط داعش و چند گروه تروریستی مانند حرکه النضال انجام یافت، رسما پشتیبانی کرده بود. اعضای این گروهک در نشست های مشترک با تروریست های بمبگذار حضور فعال دارند.

 وزارت خارجه ایران طی سفر روحانی به ترکیه، خواستار تحویل این عناصر به ایران و بستن دفاتر آن ها شده است که پیش بینی می شود به زودی محقق شود. همچنین قرار شده است اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با همکاری کارشناسان خبره در زمینه اقوام، دوره های آموزشی در ارتباط با قوم گرایی برگزار کند.