کشته شدن یک سرباز تُرک درگیری مرزی

۴ تیر, ۱۳۹۹
کشته شدن یک سرباز تُرک درگیری مرزی

در درگیری مرز سوم تیرماه در مرز ایران و ترکیه، یک سرباز ترکیه کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها، شامگاه سوم تیر، نیروهای زمینی و توپخانه ای ترکیه به بهانه مقابله با پ.ک.ک حملات خمپاره ای به خاک کشورمان انجام دادند و درگیری سه جانبه بین نیروها رخ داده است. استانداری ارومیه در اعلامیه در این خصوص گفته است:

«عصر امروز مورخ سوم تیر 1399 در درگیری بین نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک پ.ک.ک در نقطه صفر مرزی پریخان منطقه صومای برادوست ارومیه، یک تیر توپ خمپاره شلیک شده توسط ترکیه به نزدیکی روستای کوران از توابع بخش مذکور اصابت نمود که خسارتی در پی نداشته است».

از سوی دیگر وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه ای از کشته شدن یکی از سربازان خود در مرز ایران خبر داده است. به گفته این بیانیه سربازهای ارتش ترکیه در سوم تیر 99  از منطقه حکاری – یوکسکوآ در حال حرکت به سمت ایران بودند که بر اثر شلیک آتش از مرز داخل ایران زخمی و پس از انتقال به بیمارستان کشته شده اند.

به نظر می رسد، بر اثر درگیری نیروهای ترکیه با پ.ک.ک برخی از سربازان ترک وارد خاک ایران شده اند که با واکنش مرزبانی روبرو شده اند. وزیر کشور ترکیه در خرداد سال جاری از احتمال ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک ایران برای دستگیری عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک خبر داده بود. به نظر می رسد این سرباز ارتش ترکیه نیز در پی تجاوز به خاک ایران کشته شده است. وزیر خارجه ترکیه ضمن یک توئیت از کشته شدن این سرباز خبرداده و از او با عنوان قهرمان یاد کرده است.