در نخستین سالگرد شهادت رخ داد:
فضاسازی منفی برخی افراد مشکوک در ترکیه علیه سردار سلیمانی

۱۵ دی, ۱۳۹۹
فضاسازی منفی برخی افراد مشکوک در ترکیه علیه سردار سلیمانی

گروههای و افراد «افراطی» نزدیک به حکومت ترکیه در نخستین سالروز شهادت سردار سلیمانی دست عملیات تخریبی و فضاسازی زدند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «آذری‌ها» در حالی که برخی از فعالان سیاسی ترکیه در روزهای گذشته با کوشش های مدنی در شبکه های اجتماعی، تلویزیونی و نشست ها، یادبودهایی برای سردار سلیمانی برگزار کردند، گروهها و عناصر نزدیک به حکومت این کشور دست به فعالیت های تخریبی علیه علیه سردار سلیمانی زدند. جالب اینجا است که پیش از برگزاری مراسم سفارت ایران، فردی به نام «مورات یلماز» (کارشناس سیاسی تلویزیون های درجه دو) در توئیتر خود نسبت به برگزاری این نشست توسط سفارت ج.ا.ا اعتراض کرد و حضور میهمانان ترکیه ای در آن را «رذیلت» نامید و گفت نباید اجازه برگزاری این برنامه به سفارت ایران داده شود. متعاقب آن «مهمت کوچ» از مرکز «مطالعات ایرام» صحبت وی را تایید کرد. پس از آن نیز عده ای افراد بی فرهنگ به برنامه سفارت ایران حمله کردند.

در برنامه سفارت ایران به همین مناسبت که به دلیل کرونا در محیط زوم با حضور دهها چهره سیاسی ترکیه برگزار می شد، عده ای از میکروب های قومی با شعارهایی علیه ایران و سردار سلیمانی اخلال ایجاد کردند. از لحن و لحظه شعارها مشخص بود که آنها اصالتا تُرک نیستند و متعلق به گروههای قومگرا فراری می باشند.

در 14 دیماه نیز عناصر مرتبط با موسسات دولتی ترکیه که در حوزه ایران به فعالیت‌های تخریبی و پروپاگاندا می پردازند به عملیات تخریبی علیه سردار سلیمانی دست زدند. از آن جمله می توان به مسئول پیشین موسسه یونس امره در تهران (تورغای شفق) اشاره کرد. این سیرک در نهایت با توئیت موهن مهت کوچ از ایرام تکمیل شد که در خصوص شهید سلیمانی نوشت:

“قاسم سلیمانی پیاده نظام آمریکا در عراق و سوریه بوده که وقتی تاریخ مصرفش تمام شد آمریکایی‌ها او را از پریز کشیدند”.

البته اتراک حق دارند، چنین حس کینه ای نسبت به سردار سلیمانی داشته باشند. تنها یک نگاه به وضعیت نظامیان و ژنرال های ترک پس از به اصطلاح کودتای 15 جولای 2016 نشان میدهد که ارتش این کشور تهی از افسران با غیرت است.

 

 

البته اگر پناهندگی افسران عالی رتبه ارتش ترکیه از جمله چند ژنرال را نیز به پ.ک.ک و یونان اضافه کنیم، میزان شرافت نظامی ارتش ترکیه به خوبی مشخص می شود.