گسترش همکاری موسسه سعودالفیصل با موسسات تحقیقاتی باکو

۱۸ اسفند, ۱۳۹۴

عربستان سعودی و آکادمی دیپلماسی جمهوری باکو تشکیل خواهد شد.
این مطلب در دیدار راسیم رضایف، سفیر جمهوری باکو با دکتر عبدالکریم الدخیل، رییس موسسه تحقیقات دیپلماسی سعود الفیصل اعلام شد.
عبدالکریم الدخیل گفت : موسسه سعود الفیصل با مراکز علمی مختلف در باکو همکاری می کند و در سال 2011 نیز در جریان سفر حافظ پاشایف، رییس آکادمی دیپلماسی جمهوری باکو به عربستان سعودی ، سند همکاری میان دو طرف امضاء شده است.
الدخیل گفت : «در روزهای ششم و هفتم ژانویه سال 2015 ، موسسه تحقیقات دیپلماسی سعودالفیصل ، همایش « روابط عربستان سعودی با کشورهای آسیای مرکزی و حوزه خزر » را در ریاض برگزار کرد و در روزهای سوم تا ششم ژوئن همین سال نیز ، این موسسه به همراه مرکز تحقیقات استراتژیک (سام) ریاست جمهوری آذربایجان  همایش « روابط جمهوری آذربایجان – عربستان سعودی؛ مسایل مشترک» را  برگزار کردیم. »
مدیر موسسه تحقیقات دیپلماسی سعودالفیصل با تاکید بر گسترش همکاری در زمینه هایی که به منافع مشترک عربستان سعودی و جمهوری آذربایجان خدمت می کند، گفت : « افرادی که در سفارتخانه ها و سایر نمایندگی های عربستان در خارج خدمت می کنند، فارغ التحصیلان موسسه سعودالفیصل هستند. »

سفیر جمهوری باکو نیز در این دیدار بر وجود فرهنگ ، موسیقی ، میراث تاریخی و عادات و رسوم و سنت غذایی غنی و فضای تساهل در جمهوری آذربایجان تاکید کرد و به سوالات مطرح شده، پاسخ گفت