ارتش ترکیه با تانک وارد سیلوان شد/ جنگ داخلی ادامه دارد

۱۷ آبان, ۱۳۹۴

نیروهای امنیتی ترکیه علیه پ.ک.ک نیز افزایش یافته است. یکی از جاهایی که بیشتر از هر مکانی شاهد درگیری هستیم شهر سیلوان از استان دیاربکر است. بر اساس گزارش های منتشر شده از این شهر ارتش ترکیه با سلاح های سنگین و تانک وارد شهر سیلوان شده است. عملیات هایی که از روز 3 شنبه هفته قبل آغاز شده است تا کنون ادامه داشته و وضعیت حکومت نظامی در این شهر همچنان پابرجا است. تا کنون در این درگیری ها 2 شهروند عادی سیلوانی نیز کشته شده اند.
در همین راستا، نورسل آیدوغان، فلاکناز اوچا و ضیاء پیر از نمایندگان دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها وارد شهر سیلوان شده اند. با این که حکومت نظامی و دستور عدم بیرون آمدن از منازل شخصی در این شهر حکمفرما است این 3 نماینده از مقابل ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها تا بنای شهرداری سیلوان راهپیمایی کرده و در این مسیر افراد زیادی به آنان پیوسته و آیدوغان در مقابل بنای شهرداری به سخنرانی پرداخت.
وی در سخنان خود تاکید کرد: برای حمایت از مردم این شهر در مقابل 6مین حکومت نظامی دولت به این جا سفر کرده ایم. دولت در برابر مردم بی دفاع از سلاح های سنگین ارتش و خشونت بیش از حد استفاده کرده است. حملاتی که دولت علیه شهروندان سیلوانی آغاز کرده است یک قتل عام علنی است.
در آخرین گزارشی از این 2 عدد راکت به منازل شخصی در محله های “تکل” و “مسجد” برخورد کرده که باعث ایجاد آتش سوزی در منطقه شده است. در 3 محله سیلوان درگیری های شدید همچنان ادامه دارد.
علاوه بر این وضعیت در شرناخ و الازیغ نیز پرتنش گزارش شده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از شرناخ میان نظامیان پ.ک.ک و ارتش ترکیه در جاده نوسایبین درگیری شدیدی رخ داده است. به طوری که ساعت ها است که جاده نوسایبین به طور کامل بسته شده و درگیری ها همچنان ادامه دارد. همچنین در محله های، جودی، نور، سور، یافض و … افرادی که قصد تظاهرات داشته اند با نیروهای امنیتی درگیر شده اند. در این محله ها برخی شعبات بانک ها و پمپ بنزین ها به آتش کشیده شده است. در مرکز شرناخ نیز درگیری های مسلحانه گزارش شده است.
در استان الازیغ نیز حکومت نظامی اعلام شده و از شهروندان خواسته شده است تا از منازل خود بیرون نیایند.