صالح مسلم:سقوط اسد برای جهان فاجعه بار است

۱۳ مهر, ۱۳۹۴

سوریه (PYD) در اظهاراتی اعلام کرد: در حال حاضر در سوریه جایگزینی وجود ندارد که بتواند جای بشار اسد، رئیس جمهور دولت مرکزی سوریه را بگیرد. هیچ آلترناتیوی وجود ندارد که مورد قبول ما برای اداره سوریه باشد. اگر بشار اسد از جانب گروه هایی مانند دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و یا القاعده و گروه هایی مانند این ها سرنگون شود برای جهان یک فاجعه خواهد بود. سقوط سوریه به دست نیروهای سلفی برای تمام جهان مصیبت به بار خواهد آورد.
وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این هدف اصلی کردهای سوریه و نیروهای مدافع خلق (YPG) شکست دادن داعش است تاکید کرد: مبارزات ما برای مقابله با گروه تروریستی داعش است و تا زمانی که این گروه تروریستی به فعالیت های خود ادامه می دهد و در سوریه حضور دارد ما احساس  امنیت نکرده و تمام تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد. داعش، القاعده، احرار الشام و تمام گروه های این چنینی از یک ذهنیت نشات گرفته اند و تماما به عنوان تهدید برای کردهای سوریه هستند.
صالح مسلم خاطر نشان کرد: نیروهای مدافع خلق (YPG) شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) تنها برای مواضع کردهای سوریه مبارزه نمی کند. آنان برای تمام سوریه مبارزه می کنند. ما خواهان ایجاد ارتباط میان کانتون های کوبانی و عفرین هستیم.