پاک آیین: ضرورت اقدام مشترک تهران-باکو برای مبارزه با تروریسم

۱۳ تیر, ۱۳۹۴

«القاعده» به مبارزه برخیزند.
سفیر ایران گفت: گروه تروریستی داعش با تبلیغ تلاش می کند توانش را چند برابر نشان دهد و رسانه های کشورهای غربی که خود موسس داعش هستند، برای بزرگ نمایی قدرت آنها تلاش می کنند.
محسن پاک آیین افزود: با وجود ارسال کمک های زیاد به داعش، این گروه تروریستی در عراق آن چنان موفق نبوده و می توان گفت که در این کشور ضعیف شده است.
به گفته وی، داعش در سوریه نیز به اهداف خود نرسیده و تروریست هایی که در یمن تحت عنوان «القاعده» فعالیت می کنند، شکست خورده اند.
سفیر ایران در باکو افزود: یکی از اهداف گروه داعش و سایر گروه های تروریستی، منطقه قفقاز است، آنها قصد دارند از طریق ایجاد آشوب در این منطقه از جمله در مناطق مسلمان نشین روسیه به این کشور فشار وارد کرده و موضع آن را در مورد عراق و سوریه تغییر داده و به خواسته خود برسند.
پاک آیین با یادآوری اینکه امروز داعش در منطقه قفقاز به اهداف غرب خدمت می کند، گفت: اهداف دیگر داعش در منطقه قفقاز کشور شیعه جمهوری آذربایجان بوده ولی آنها نمی توانند در این کشور موفقیتی را بدست آورند.
وی تصریح کرد: داعش در این منطقه از قدرت چندان برخوردار نبوده و دولت جمهوری آذربایجان نیز برای مقابله با داعش جدی است و جلوی گسترش روحیه افراط گرایی دینی را می گیرد .
سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو افزود: کشورهای غربی نیز به خاطر حمایت از داعش، اعتبار خود را از دست می دهند واکنون میان این کشورها در خصوص حمایت از داعشی ها اختلاف نظر وجود دارد که این نیز فرصت خوبی را برای مبارزه با داعش در منطقه بوجود آورده است.
پاک آیین در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 5+1 گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره برای گفت و گو و مذاکره آماده بوده است.
وی با تاکید بر اینکه برنامه هسته ای ایران کاملا شفاف و صلح آمیز بوده است، گفت: تلاش های لابی بزرگ صهیونیستی همواره برای ایجاد مانعی در این مذاکرات مطرح بوده است.
سفیر کشورمان در باکو ادامه داد: آنها شایعاتی را مبنی بر صلح آمیز نبودن برنامه هسته ای ایران منتشر می کنند .
پاک آیین گفت: مساله خیلی مهم در این خصوص آن است که شایعات مربوط به برنامه هسته ای ایران از سوی رژیمی ساخته و پرداخته و به کشورهای دیگر جهان منتقل می شود که خود آن رژیم دارای سلاح هسته ای است.
سفیر کشورمان با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد، افزود: این رژیم حتی عضو «NPT» نیز نیست و تاکنون حتی یکبار از تاسیسات هسته ای آن بازدید نشده است.
پاک آیین افزود: رژیم صهیونیستی در منطقه به هیچ قانون و حقوق بین المللی اعتنا نمی کند و هر وقت که دلش بخواهد به غزه حمله می کند و کشتار بوجود می آورد و یک رژیم خطرناک برای منطقه و جهان به شمار می رود.