تسهیلات استانداری آذربایجان‌غربی به پان‌ترکیست‌ها: «خانه جوان ارومیه» لانه عناصر بیگانه‌گرا شد

۲۲ دی, ۱۳۹۴
تسهیلات استانداری آذربایجان‌غربی به پان‌ترکیست‌ها: «خانه جوان ارومیه» لانه عناصر بیگانه‌گرا شد

استانداری آذربایجان غربی «خانه جوان ارومیه» را جهت برگزاری نشست های قوم گرایانه با پوشش نقد ادبی در اختیار عناصر بیگانه گرا قرارداد. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذریها» انجمن ادبی و فرهنگی ای به نام «چاغداش» در ارومیه آیین گشایش خود را در خانه جوان ارومیه متعلق به استانداری آ.غ برگزار کرده و اعلام نمود که در هفته ای دوبار در این مکان به برگزار نشست‌ خواهد پرداخت.

در نخستین نشست برگزار شده توسط باند جدید موسوم به چاغداش شماری از عناصر وطن‌فروش که در حال همکاری آشکار با نیروهای ضد ایرانی از جمله باند صابر رستمخانلی (وابسته به اسرائیل) و… هستند شرکت داشتند.

گفتنی است نشست‌های پان‌ترکیستی عموما با پوشش ادبیات و فرهنگ برگزار می‌شود. واژه چاغداش در زبان ترکی استانبولی به معتی «نوگرا و مدرن» استفاده می‌شود. در این نشست از کسانی چون چون  محمدتقی زهتابی و محمد علی فرزانه که از وابستگاه فرقه دموکرات پیشه وری و شوروی محسوب می شدند با عنوان «بزرگان ادبیات آذربایجان» نام برده شد.

جای سوال است که استانداری و اداره کل اجتماعی (به مدیرکلی هوشنگ عطاپور) به چه دلیل امکامات ملی کشور را در اختیار گروهی از عناصری قرار می‌دهد که در صدد نابودی کشورمان هستند؟ آیا استانداری مجری و نماینده دولت در منطقه نیست؟ اگر هست به چه دلیل از  برنامه‌هایی که در راستای ضدیت با کشور و تمامیت ارضی هستند، حمایت می‌کند؟

پیش از این نیز مجوز تشکل یک حزب تجزیه طلب با عنوان «آذربایجان مدنیت اوی» از طرف فرمانداری شهر مرزی سلماس(شاپور) صادر شده بود. فرماندار سلماس نیز با حضور در یکی از نشست های این گروه از وجود نژادپرستی در ایران سخن گفت!

به درستی مشخص نیست که منصوبین استاندار آ.غ نماینده دولت ایران هستند یا نماینده دولت‌های همسایه.