پاسخ معنادار منصور حقیقت‌پور به سیاوش نوروزاف: در جنگ قراباغ شما کجا بودید؟ چرا سربازان تان از «پشت» تیر خوردند؟!

۷ دی, ۱۳۹۴
پاسخ معنادار منصور حقیقت‌پور به سیاوش نوروزاف: در جنگ قراباغ شما کجا بودید؟ چرا سربازان تان از «پشت» تیر خوردند؟!

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذریها»  پاسخ حقیقت‌پور به نوروز اف ضمن اینکه کوتاه و مختصر بود، کنایه ها و مطالب دو پهلوی بسیار مهمی داشت که با زیرکی خاص این نماینده مجلس در کمویسیون امنیت ملی، در لابلای جملات ذکر شده بود.

در این نامه حقیقت پور دو باره به موضوع ک.گ.ب و ارتباط نوروزاف با این سازمان مخوف اشاره می کند که به نظر می رسد منظور خاصی از این جملات دارد.

وی هم چنین اشاره می‌کند که تمایل دارد به «خیانت» دولتمردان باکو در جنگ قراباغ بپردازد. با توجه به سمت مستشاری حقیقت‌پور در باکو در حین جنگ قراباغ به نظر می‌رسد وی از مسائل محرمانه سیاسی- نظامی در پشت پرده حکومت‌گران باکو خبر می‌دهد.

حقیقت پور با طرح دو سوال راهبردی از نوروز اف و سیاست‌مداران مشابه وی، بطور اساسی آبروی سیاسی هیات حاکمه باکو را زیر سوال برد:

نخست اینکه : « از شما می پرسم در جنگ قره باغ کجابودید، سایر نمایندگان بادکوبه کجا بودند چه تعداد از فرزندان شما در نبرد قره باغ شرکت کرده اند و چه تعداد از آنها در این عملیات‌ها شهید و مجروح شده اند. اگر آمار دقیق از این موارد اعلام نمایید خادم و خائن شناسایی خواهد شد».

وی در مرحله دوم دو سوال به ظاهر جداگانه، اما همسطح را کنار هم قرار می‌دهد و از توالی این دو جمله می‌توان به ارتباط تامی که بین آنها وجود دارد پی برد و در عین راه را برای تفسیر دیگری باز می‌کند.

حقیقت پور از هیات حاکمه باکو می‌پرسد: چرا آمار فراریان از جبهه های جنگ با ارمنستان را ذکر نمی‌کنید؟  و بلافاصله می‌پرسد؛ چرا بسیاری از کشته شدگان ارتش باکو از«پشت سر» مضروب شده بودند؟

لازم به ذکر است که تیرخوردن از پشت در عرف رزمی و جنگی معنای خاصی داشته و ننگی بزرگ محسوب می‌شود که عمدتا ناظر به «فرار» از مقابل دشمن است و در برخی مواقع ناظر به «خیانت» از سوی جبهه خودی.البته حقیقت پور با طرح این سوال بلافضاله فرماندهان ارتش باکو را متهم به خیانت به جبهه خودی کرده است و سرابازن را از اتهام ننگین فرار از جبهه جنگ مبرا دانسته، ولیکن این احتمال نیز وجود دارد قید دوم به دلیل رعایت «اصل نزاکت» بوده باشد. زیرا به هر حال سربازان بخشی از مردم و عامه به شمار می‌روند و احتمالا این سیاست‌مدار برجسته ایرانی نخواسته است باعث رنجش مردم آن جمهوری شود.

به هر حال حقیقت‌پور با طرح سوال دوم شبهه بزرگی در اذهان عمومی باز کرده است. چرا سربازان از پشت سر تیر می خوردند؟ آیا سربازان باکو از جنگ با ارمنی‌ها فرار می‌کردند؟ در این صورت سربازان مرتکب خیانت شده اند. فرض دوم این است که فرماندهان از پشت سر ضمن توطئه ای حساب شده به سربازان خودی شلیک می‌کردند، که این نیز «خیانت» فرماندهان نظامی را احتمالا به دلیل اخذ رشوه از ارمنستان مسجل می‌کند. درستی هر دو احتمال نشانگر «خیانت» در جبهه خودی در مقابل چریک‌های ارمنی است.

کارشناسان معتقدند که سیاوش نوروزاف که قصد باقی ماندن در صدر اخبار از راههای جنجال برانگیز را دارد، در مجادله کلامی با منصور حقیقت که در واقع «جعبه سیاه» جنگ قره باغ به شمار می رود دچار خطای محاسباتی شده است. زیرا نوروزاف در سطحی نیست که توان مجادله‌هایی از این دست را آن هم در خصوص مساله قراباغ داشته باشد.

ولی اکنون که نوروزاف مساله خیانت در جنگ قراباغ را طرح کرده و مسئولیت شکست مفتضحانه جمهوری باکو از چریک‌های منطقه آرتساخ را متوجه کشوری ثالث (ایران) کرده است، حقیقت پوری که تا به امروز در خصوص افتضاحات سیاسی ارتش و هیات حاکمه باکو در خصوص قراباغ مهر سکوتبر زبان زده بود می‌تواند با افشاگری های خود حیثیت سیاسی آنها را به خطر اندازد.

حقیقت پور در پایان این نامه کوتاه یک «کد سیاسی» مهم را نیز مطرح می‌کند: «معامله». وی مدعی می‌شود که بخشی از هیات حاکمه وقت اقدام به معامله قراباغ کردند. او جزئیات بیشتر در خصوص این معامله‌ پلید را به آینده موکول کرده است.

وی همچنین به دیدارهای صمیمانه ، غیر رسمی و تفریحی حیدرعلی‌اف و روبرت کوچاریان نخست وزیر ارمنستان که همراه با صرف مشروبات الکی بود، اشاره کرده است.

 

متن نامه:

 

محضر مبارک جناب آقای سیاوش نوروزخان

سلام علیکم

آقای نوروزخان مدت های مدیدی بود که از فیوضات مدبرانه و کارشناسانه و سراپا اخلاق حضرتعالی بی نصیب مانده بودم. در گذشته بهره های فراوانی از تراوشات فکری و اخلاقی شما برده ایم !!!

مطلب خیانت به قره باغ و ملت بزرگ آذربایجان را مطرح کرده ای نمی دانم که چرا شما به نمایندگی از KGB و یا مدعی العموم اعلام جرم می کنی! اگر نماینده برگزیده KGB درپارلمان هستی که این سمت جدید شما مبارک باشد. خیلی تمایل دارم در خصوص خیانت در قره باغ با شما و مردم آذربایجان صحبت کنم .

 اولا از شما می پرسم در جنگ قره باغ کجابودید، سایر نمایندگان بادکوبه کجا بودند چه تعداد از شما فرزندان تان در نبرد قره باغ شرکت کرده اند و چه تعداد از آنها در این عملیات‌ها شهید و مجروح شده اند. اگر آمار دقیق از این موارد اعلام نمایید خادم و خائن شناسایی خواهد شد!

برای اطلاع نوروز خان و سایر خائنین به قره باغ اعلام می کنم خائن کسی است که با دشمن غاصب قره باغ سر یک میز می نشیند ،

آیا مثال دیگری از نشست رهبر کشوری که مدعی اشغال بیست درصد از خاکش است با رهبر کشور
اشغالگر وجود دارد؟ حیدرعلیف و رابرت کوچاریان در حال باده گساری
مذاکره می کند و برای سلامتی همدیگر شراب میل می کند.

نوروزخان اگر جرات  داری آمار فراریان از جنگ قره باغ را اعلام کن تا معلوم شود خائن کیست و خادم چه کسی است.

راستی نوروز خان مسئله عجیبی از آن روز نبرد در قره باغ در ذهنم مانده است که اگر صادقانه پاسخ آن‌را بدهی مطمئن هستم خائن و خادم مشخص خواهد شد:

چرا اغلب جوانان غیرتمند آذری و غیر آذری در نبرد قره باغ از پشت سر گلوله می خوردند، می توانی آماری در این خصوص بدهی که چه کسانی از اردوی آذربایجان رزمندگان آذری و غیر آذری را از پشت سر به گلوله می بستند، تا با اشغالگران مبارزه و مقابله نکنند.

این حق خانواده سربازان شهید در صحنه قره باغ است که از نظام خائنین و فروشندگان و دلالان قره باغ سوال کنند چرا فرزندانشان از پشت سر گلوله می خورده اند. مطمئن هستم این عزیزان اهل فرار نبوده اند که از پست سر دشمن به آنها گلوله بزنند.

نوروز خان در خصوص تبار شناسی خائنان و دلالان قره باغ مطالب و واقعیت های فراوان دیگری دارم که در صورت تکرار اظهارات وقیحانه شما آنان را به ملت شریف آذربایجان ارائه خواهم داد.

به امید روزی که دادگاه مردم مسلمان تشکیل و تمامی افراد رذل و پلیدی که با پررویی قره باغ را معامله کردند محاکمه و به سزای عملشان برساند.