هشدار یونسی در خصوص تحرکات ضد ایرانی در سکوی تماشاگران تراکتورسازی

۲۲ آذر, ۱۳۹۴
هشدار یونسی در خصوص تحرکات ضد ایرانی در سکوی تماشاگران تراکتورسازی

حاکمیت بر جهان اسلامی و احساس تحقیر آنها در مقابل ایران و ترکها است.

وی گفت : جریان داعش در پی خلافت نژاد پرستان است نه خلافت اسلامی و بر این اساس هر جنایتی را در این زمینه مرتکب می شود .

یونسی خاستگاه همه نهضت های حسینی و ضد ظلم را در ایران دانست و افزود : ایرانی ها با کشتن برادر مامون بنای قدرت را برای همیشه از بنی امیه گرفتند .

دستیار رئیس جمهور در امور اقلیت ها افزود : جهان به مهر و محبت امام رضا (ع) نیاز دارد و اگر ایرانیان به گروههای تندرو نمی پیوندند به دلیل عشق ومحبتی است که در دل ملت ایران نسبت به علی ابن موسی الرضا (ع) وجود دارد .

یونسی با تشریح بخشی از زندگی امام هشتم (ع) گفت : این امام همام با حرکت خود از مدینه به توس افزون بر حفظ و تثبیت جایگاه امامت با سیاسی کاری مامون نیز مقابله کرد .

وی با بیان اینکه حکومت و دولت ذاتا مقدس نیست و زمانی مقدس می شود که برای احقاق حق ، عدالت ، عزت اسلام و مسلمین باشد افزود : چون شرایط برای اجرای عدالت مناسب نبود بیشتر ائمه معصومین (ع) از پذیرش حکومت خودداری کردند .

دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها ی دینی و مذهبی گفت : تاکید پیامبر (ص) به جمع شدن امامت و ریاست سیاسی در اهل بیت خود بود اما متاسفانه این دو از هم جدا شد .

وی افزود : در زمان بنی امیه تلاش کردند که امامت را نیز از خانواده رسول اکرم جدا کنند اما سید الشهدا (ع) با حرکت خود امامت را در اهل بیت (ع) تثبیت کرد .

یونسی همچنین با اشاره به حوادث اخیر در استان آذربایجان شرقی گفت : جمعی خودفروخته و اغفال شده حرکت خطرناکی به نام آذری ها در آذربایجان انجام دادند و شعار خلیج عربی سر دادند در حالی که این عده بسیار معدود بوده و هیچگاه در بین آذری ها جایگاهی ندارند.
وی گفت : این افراد نه ایرانی هستند و نه آذری و آذری ها نباید اجازه دهند چنین اتفاقاتی روی دهد.