زیباکلام و تلاش برای قطع ارتباط معنوی ایرانیان و تشیع

۱۰ آذر, ۱۳۹۴
زیباکلام و تلاش برای قطع ارتباط معنوی ایرانیان و تشیع

صادق زیباکلام طی یادداشتی در روزنامه قانون منکر ارتباط بین هویت ایرانی و تشیع شد. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی«آذریها» صادق زیبا کلام که با تحلیلهای «ضد ایرانی» و لابی گری رسانه ای برای کشورهای عربی  شناخته می شود طی یادداشتی در روزنامه قانون مدعی شد در اصل ارتباطی بین تشیع و علاقه به اهل بیت با هویت ایرانی وجود ندارد. وی نوشت:

 

 راهپیمایی اربعین هم به‌تدریج دارد هویتی شیعی می‌گیرد . به ویژه اینکه شاید برخی از ایرانیان امسال بدشان هم نیاید که به سعودی‌ها نشان دهند که ببینید چندین برابر جمعیت حج در کربلا راهپیمایان حسینی آمده‌اند اما نه جرثقیل برسرکسی سقوط می‌کند، نه خون از بینی کسی می‌آید و نه حتی یک نفربه‌واسطه سوء مدیریت و بی‌کفایتی مسئولان وبرنامه ریزان زیر دست و پا می‌رود.

 

این در حالی است که زیباکلام که با «پر نویسی» در انواع و اقسام رسانه ها شناخته می شود طی حادثه منا و کشته شدن صدها تن از شهروندان ایرانی مهر سکوت بر لب زد.

اقبال مردم ایران به تشیع محدود به سالهای اخیر نیست اما در چند سال گذشته که عربستان و کشورهای عربی در اتحادی پنهان با اسرائیل پروژه تضعیف تشیع را به اجرا درآورده اند شیعیان نیز سعی در برگزاری هر چه با شکوه تر آیین های خود دارند و ظاهرا این وضعیت خوشایند کشورهای عربی و «کارگزاران» داخلی آنها نیست.

روان پزشکان معتقدند که افراد برای دیده شدن و جلب توجه سعی خود را به انکار بدیهیات و شنا در خلاف جهت آب معطوف می کنند. اما به نظر می رسد مشکل زیباکلام فراتر از مسائل روانی باشد بلکه این تحرکات را باید نوعی تلاش برای کارگزاری و حمایت از منافع کشورهای متخاصم در درون ایران تلقی کرد.

وی پیش از این نیز در هفته نامه آسمان ایران را اشغالگر جزایر سه گانه دانسته و خواستار تحویل آن به امارات متحده عربی شده بود.