دادگاهی در دانمارک فعالیت‌های گروه النضال را تروریستی دانست و رهبران آن را مجرم شناخت
محکومیت سه عضو گروه النضال در دانمارک به جرم ترویج تروریسم و جاسوسی برای عربستان

۱۶ بهمن, ۱۴۰۰
محکومیت سه عضو گروه النضال در دانمارک به جرم ترویج تروریسم و جاسوسی برای عربستان

دادگاهی در دانمارک فعالیت‌های گروه النضال را تروریستی دانست

 

دادگاهی در دانمارک سه رهبر یک گروه تجزیه‌طلب پانعربی را که در خاک دانمارک علیه ایران فعالیت می‌کردند، به جاسوسی برای عربستان سعودی محکوم شدند.
پس از یک محاکمه طولانی در پشت درهای بسته، سه عضو گروهی که خود را «جنبش عربی برای آزادی اهواز» (نضال) به دلیل «جمع‌آوری اطلاعات در مورد افراد و سازمان‌ها در دانمارک و خارج از این کشور و همچنین در مورد امور نظامی ایران، و انتقال این اطلاعات به یک سرویس امنیتی سعودی» محکوم و مجرم شناخته شدند.
این سه مرد ۴۰ تا ۵۱ ساله که یکی از آنها تابعیت دانمارکی دارد، به دلیل حمایت از فعالیت‌های شاخه مسلح «جنش عربی برای آزادی اهواز» و «ترویج تروریسم» مجرم شناخته شدند.
این سه نفر به دلیل دریافت ۱۵ میلیون کرون (۲ میلیون یورو) از یک سرویس اطلاعاتی سعودی و همچنین تلاش برای دریافت ۱۵ میلیون دلار اضافی از همان منبع، به «تأمین مالی و تلاش برای تامین مالی تروریسم» مجرم شناخته شدند.
مجازات این سه نفر در ماه اعلام خواهد، احتمال دارد این افراد با ۱۲ سال زندان روبرو شوند.
اکثریت هیئت منصفه به این نتیجه رسیدند که اقدامات و حملات این گروه، تروریستی است و فراتر از مرزهای مبارزات مشروع به حساب می‌آیند.
به گفته دادگاه، این مبلغ برای تأمین مالی فعالیت‌های این گروه تروریستی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که هم اکنون، پرونده قضایی یکی دیگر از اعضای این گروه تبهکار و تجزیه‌طلب، به نام حبیب أسیود، در دست دادرسی در ایران است.

دولت دانمارک هم مانند دولت ایران، گروه النضال یا همان «جنبش عربی برای آزادی ا هو از» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.