اطلاعیه آذریهای وطنخواه در اعتراض به عملکرد توهین آمیز صداوسیما: توهین به آذری ها توهین به شعور ملت ایران است

۱۷ آبان, ۱۳۹۴
اطلاعیه آذریهای وطنخواه در اعتراض به عملکرد توهین آمیز صداوسیما: توهین به آذری ها توهین به شعور ملت ایران است

را با مضمون تمسخر،توهین و اهانت به بخش مهمی از شهروندان کشور که جزو هسته سخت ملت بزرگ ایران بوده و هستند را به شدت محکوم کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان صداوسیما و تهیه کنندگان این برنامه در خصوص کارنامه خویش هستند.

ما روشنفکران، نویسندگان، پژوهشگران و فعالان اجتماعی تبریز،ارومیه، اردبیل و تهران پخش چنین برنامه های مشکوکی را که موجب آزردگی خاطر شهروندان ایران شده با انزجار تمام و قاطعیت محکوم و یکبار دیگر به قوه مجریه و مقننه گوشزد می کنیم که تا زمانی که «قانون ممنوعیت نفرت پراکنی علیه شهروندان» به صویب نرسیده و اقدامات ریشه ای و بنیادی در این خصوص صورت نگرفت است در بر همین پاشنه خواهید چرخید.

لذا مسئولان ارشد کشور را دعوت می کنیم که در خصوص تهیه و تنظیم قانون ممنوعیت نفرت پراکنی علیه ملت ایران و شهروندان، اقدام علیه تمامیت ارضی و نمادهای ملی، دست به کار شده و به صورت قانونمند و ریشه ای یکبار برای همیشه، چنین اقداماتی را مجرمانه تلقی کرده و مجازاتی متناسب با آن به تصویب برسانند.

از سوی دیگر نسبت به سوءاستفاده دسته ای دیگر از «نفرت پراکنان قومی» از این واقعه هشدار داده و خواستار کنترل سریع بر اوضاع هستیم.

لازم به یادآوری ادبیات مشکوک این نمایش شباهت تامی به ادبیات سخیف «مانا نیستانی» داشته و احتمال «تعمد» و «توطئه» جریانهای ضدایرانی رامرحله اجرا و پخش این نمایش به هیچ عنوان منتفی نمی دانیم. لازم به یادآوری نیست که این اقدامات به صورت واضح مصداقی است برای آب ریختن به آسیاب دشمنان وحدت ملی.