عذرخواهی رسمی شهرداری ارومیه از خانواده فرهاد پیروت پور

۹ تیر, ۱۳۹۵
عذرخواهی رسمی شهرداری ارومیه از خانواده فرهاد پیروت پور

گرا و به نیت تهدید امنیت ملی در ورزشگاه مورد توهین قرار گرفته بودند عذرخواهی کرده و تضمین داد که این وقایع دیگر تکرار نخواهد شد.

یک سایت محلی به نام «زریان» به نقل از سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی‌ شهرداری ارومیه، ظهر امروز، محمد حضرت پور در دیدار با فرهاد پیروت پور و پدرش در ساختمان شهرداری مرکزی که در حضور مدیرعامل باشگاه و سرپرست تیم شهرداری انجام گرفت ضمن ابراز تاسف از اتفاق رخ داده و بی اخلاقی تعدادی از تماشاگرنماها که با شعارهای تفرقه افکنانه همراه بود تاکید کرد که عوامل این حرکت زشت از سوی دستگاههای امنیتی دستگیر شده و ان شالله به سزای اعمال خود خواهند رسید.

شهردار ارومیه از بیانیه بازیکن این تیم که در شبکه های مجازی پخش شده بود نیز قدردانی کرد و خاطرنشان کرد که در فضای ملتهبی که عده ای ضدانقلاب و مغرض به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده بودند این پیام قوت قلبی بود برای ایجاد آرامش و صمیمیت دوباره میان شهروندان و هواداران واقعی ورزش والیبال.

حضرت پور خاطرنشان کرد: امنیت امروز اورمیه را مدیون جانفشانی همه اقوام و مذاهب کشور هستیم و شهیدای بسیاری از این خاک زرخیز تقدیم سربلندی و عزت جمهوری اسلامی شده اند و نباید با ندانم کاری عده ای نادان و ناآگاه ریشه به تیشه این وحدت و همدلی زد.

او ادامه داد: هرگونه التهاب افکنی و ایجاد ناامنی از سوی عده ای محدود، آرامش و امنیت 3 میلیون شهروند آذربایجان غربی را به مخاطره می اندازد و چه برادران آذری و چه کردزبان نباید چنین فضایی را برای فرصت طلبان فراهم کنند.

شهردار ارومیه گفت: ورزش برای شهر ما و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و تقویت روحیه شادابی و نشاط آنان مفید است ولی اجازه نخواهیم داد این تیم ورزشی محملی باشد برای کسانیکه عقده های قدیمی با جمهوری اسلامی دارند و درصدد ماهی گرفتن از آب گل آلود هسستند.

حضرت پور در خصوص پیروت پور نیز گفت: این بازیکن از مهره های ارزشمند تیم شهرداری است و با وجودیکه اقدامات برخی تماشاگرنما باعث به درد آمدن دلش شده بود ولی در آن فضا به دور از اظهارنظر احساسی هیجانی پیامی خطاب به هوادارانش صادر کرد که شایسته تقدیر است و یقینا این تدبیر به هنگام پاسخ قاطعی است بر سوء استفاده عوامل و مزدوران بیگانه.

در این دیدار پدر فرهاد پیروت پور نیز با تقدیر از دوراندیشی محمد حضرت پور گفت که همه شهروندان آذربایجان غربی مسلمان و مقید به فررایض دینی و برادران دینی هستند و تعدد قومی و زبانی عامل کینه و عداوت نیست بلکه باید سببی باشد برای نزدیکی و همزیستی مسالمت آمیز اقوام.

آقای پیروت پور با اشاره به اینکه از لحظه بروز این اتفاق در ورزشگاه غدیر موج تماس ها و اعلام حمایت های برخی گروهها و شخصیت های معارض با نظام برای دامن زدن به اختلافات ناچیز قومی به راه افتاده که من هیچ اعتنایی به آنها نکرده ام.

پدر ملی پوش شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: آشوب یک عده قلیلی از تماشاگرنماها در سالن منحصر به توهین به قومیت ها نیست و حتی مدیرعامل، مربیان، مسئولین و بازیکنان تیم نیز از فحاشی های آنها در امان نیستند و باید دستگاههای مسئول سریعا با این عوامل آلودگی فضای ورزشگاه برخورد کنند.

آقای پیروت پور تاکید کرد: تیم والیبال شهرداری متعلق به همه والیبال دوستان در سراسر استان است و کرد و ترک و شیعه و سنی برای موفقیت های این تیم شاد می شوند و طرفدارش هستند. بنابراین نباید این سرمایه ارزشمند را با مرزبندی های بی جهت به حاشیه برد و موجب تفرقه میان قومیت ها شد.

شهردار ارومیه در این دیدار ضمن پوزش مجدد از خانواده پیروت پور با تقدیم 4 کارت جایگاه ویژه به پدر فرهاد پیروت پور رسما از او درخواست کرد در کلیه دیدارهای خانگی تیم شهرداری به اتفاق همراهانش برای تماشای بازی فرهاد و هم تیمی هایش به ورزشگاه غدیر بیاید.