جو متشنج و ملتهب در آذربایجانی غربی به سبب نفرت پراکنی قومی در ورزشگاه الغدیر

۲ آبان, ۱۳۹۴
جو متشنج و ملتهب در آذربایجانی غربی به سبب نفرت پراکنی قومی در ورزشگاه الغدیر

در پی نفرت پراکنی و شعارهای ضد ایرانی «سازمان یافته» عده ای از عوامل پان ترکیست در ورزشگاه الغدیر ارومیه جوی متشنج و ملتهب بر فضای شهری ارومیه و سایر شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی حاکم شده است. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذری ها» در حاشیه مسابقه والیبال بین شهرداری ارومیه و بانک سرمایه در شهر ارومیه در روز چهارشنبه 29 مهر عده ای از عوامل معلوم الحال قوم گرا با سردادن شعار «مرگ بر فارس» به صورت مکرر و سپس هو کردن اعضای خانواده یکی از بازیکنان کُرد تیم شهرداری ارومیه که با لباس کردی در ورزشگاه حاضر شده بودند و «بی شرف»خطاب کردن آنها، اعضای خانواده این والیبالیست سالن مسابقه را ترک کردند. از سوی دیگر «فرهاد پیروت پور» بلافاضله کناره گیری خود را از تیم شهرداری ارومیه اعلام کرد.

مجموعه این مسائل باعث تولید جوی متشج در سطح شهر شده و بلافاصله به سایر شهرهای استان از طریق شبکه های اجتماعی سرایت کرد. در این میان برخی از فعالان سیاسی و شبکه های اجتماعی کرد تهدید به مقابله مثل کرده و اعلام کرده اند در بازی بعدی «با لباس کردی» در وزشگاه حاضر خواهند شد.

متاسفانه مقامات مسئول استانداری و انتظامی نیز تا کنون برخوردی با قانون شکنان که در مقابل دوربین های تلویزیونی به صورتی آزادانه اقدام به نفرت پراکنی قومی و تهدید تمامیت ارضی کشور می نمودند نکرده اند.این موضوع شائبه رضایت مقامات دولتی از این فعالیت های ضد امنیتی را در بین شهروندان به ویژه کردها به وجود آورده است.

 از سوی دیگر گروههای تروریستی و مسلح کردنما نیز آماده سوءاستفاده از این فرصت به سود خود و متشنج کردن اوضاع  هستند.

گفتنی است در چند ماه گذشته تعداد قابل توجهی از عوامل بیگانه گرای پان ترک از زندان آزاد شده و به فعالیت مجدد پرداخته اند.

انتظار می رود مقامات استان با شناسایی و دستگیری عوامل خاطی و همچنین پوزشخواهی از «فرهاد پیروت پور» نسبت به بازگشت آرامش به منطقه اقدام نمایند. همچنین لازم است فدرالسیون والیبال تیم شهرداری اورمیه را به سبب رفتار برخی از تماشاگرانش جریمه نقدی و به محرومیت از حضور تماشاگران محکوم نماید.