تداوم فعالیت های قومی در دانشگاه محقق اردبیلی زیر سایه نهاد نمایندگی رهبری!؟

۳۱ تیر, ۱۳۹۴
تداوم فعالیت های قومی در دانشگاه محقق اردبیلی زیر سایه نهاد نمایندگی رهبری!؟

فعالیت های قومیت گرایانه با هدف تفرقه افکنی و کاهش توان ملی در دانشگاه محقق اردبیلی همچنان ادامه دارد. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها کانون شهریار (زیر نظر نهاد نمایندگی رهبری) و دو نشریه دانشجویی دیگر (که یکی از  آنها بنام ساوالان مستقیما زیر نظر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه هستند) به تفرقه قومی و جدایی طلبی دامن می زنند.
کانون دانشجویی وابسته به نهاد رهبری( شهریار) در اسفندماه سال 1393 مطابق رویه چند سال گذشته اقدام به برگزاری نمایشگاه کتابی تحت عنوان «آذربایجان کتاب سرگی سی» نمود.
 این عبارت ترجمه ترکی استانبولی «نمایشگاه کتاب آذربایجان» بود. در این نمایشگاه کتاب هایی از نویسنده هایی که سابقه فعالیت های ضد ایرانی و حتی کمونیستی داشتند برای فروش عرضه شد. از جمله این نویسندگان فریدون ابراهیمی به اصطلاح دادستان فرقه دموکرات، صمد زینالی (صمد چایلی) از نویسندگان و فعالین سابق چپگرا، محمدتقی زهتابی از بنیانگذاران سازمان جوانان فرقه دموکرات، حسین محمدزاده صدیق و… ارائه شده است.
در این نمایشگاه برگه ای میان دانشجویان پخش شد که وحدت ملی ایرانیان را هدف قرار داده بود، در این برگه از واژه «ملت ترک» و «ملت های ایران« استفاده شده بود. پیوست این برگه در انتهای گزارش آمده است.
برگزاری این نمایشگاه کتاب مورد توجه شبکه تجزیه طلب گوناز تی وی و سایت های تجزیه طلب نیز قرار گرفت. بطوری که سایت این شبکه خبر برگزاری این نمایشگاه را با جزئیاتش پوشش داد و حتی خبر برگزاری این نمایشگاه توسط کانون شهریار از طریق کانال تلویزیونی گوناز در بخش اخبار پخش شد. پیوست پوشش این نمایشگاه توسط سایت­های پانترکیستی اویان نیوز،آنادیلی تی وی و آذوح در انتهای گزارش آمده است.
در اسفند سال 93 شماره دهم نشریه گوروش به صاحب امتیازی بهمن خیرجو و مدیر مسئولی فرزاد نوری زاده و همکاری دانشجویانی چون بابک ساجد و علی احمدی منتشر شد که مجددا از واژه هایی چون ملت آذربایجان و ملل غیر فارس در این نشریه استفاده شده است.

در فروردین ماه سال 94 نظرسنجی هایی درباره «گرگ» در فضای دانشگاه صورت گرفته است که تعدادی از دانشجویانی -که مشخص نشد عضو کدام کانون یا تشکل بوده اند- نظر دانشجویان دانشگاه را درباره «گرگ» جویا شده اند. همچنین در فروردین ماه 94 با پخش مسابقه کشتی ایران و جمهوری باکو در خوابگاه شهید رحیمی دانشگاه عده ای از دانشجویان (به تحریک اعضای کانون شهریار) در برابر دانشجویانی که با پرچم ایران مشغول تشویق تیم ایران بودند مقابله کرده اند و طبق اطلاعات بدست آمده مسئول خوابگاه با دانشجویان هوادار تیم ایران سخت گیری انجام داده است.
در بازیهای فوتبال نیز تعدادی از دانشجویان وابسته به کانون شهریار با دادن شعارهایی در خوابگاه داخلی دانشگاه، چندین بار سعی در به حاشیه راندن تماشای مسابقات داشته اند
در سالهای اخیر همایش هایی توسط کانون نفرت پراکن شهریار برگزار شده است که مضامین آنها ضد وحدت ملی و تخریب تاریخ ایران بوده است. برای مثال در سال 92 همایشی برگزار شد که سخنران آن عباد ممی زاده مسئول سابق شاخه روستایی چریک های فدایی خلق که  با نام ع.م.آغداشلی در نشریات محلی مطلب می نویسد  به تاریخ ایران حمله کرده و با تکرار سخنان ناصر پورپیرار تخت جمشید را بنایی ناتمام و ایرانیان در گذشته را مردمی بی دانش عنوان کرد. این شخص در این همایش در اظهار نظری بی پایه تاریخ ورود ترکان به آذربایجان را 7000 سال دانست و حتی نام قاره آسیا را برگرفته از قوم ترک آز خواند. گفتنی است عباد ممی زاده با مساعدت مسئولین دانشگاه محقق اردبیلی به صورت آزاد به تدریس زبان محلی در این دانشگاه می پردازد که البته در خلال این تدریس حاشیه بر متن رجحان یافته و به مغزشویی دانشجویان و القای گفتمان قومی می پردازد.
طبق اخباری که از کانون شهریار رسیده است این کانون قصد برگزاری همایش هایی با حضور حسین محمدزاده صدیق (دوزگون) در آینده ای نزدیک را دارد.
لازم به ذکر است علی احمدی از فعالین کانون شهریار از جمله متهمینی بود که پلاکارد «آذربایجان جنوبی ایران نیست» را در ورزشگاه یادگار امام تبریز نمایش داده بودند.
به درستی معلوم نیست که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها که اصولا باید منادی وحدت و پیش برنده سیاست های کلی نظام، قانون اساسی و سند چشم اندازه بیست ساله و همچنین سیاست های کلان نظام در حوزه هویت ملی باشد، چرا و با چه استدلالی زمینه و محمل مناسب برای فعالیت های تجزیه طلبانه در دانشگاه محقق اردبیلی را فراهم آورده است؟ بیشتر دانشجویان فعال در این نهاد پس از ورود و فعالیت در کانون شهریار جذب جریان های بیگانه گرای خارج از کشور شده و برخی از آنها نیز توسط دادگاهها به جرم ضد امنیتی محکوم می شوند. نهاد رهبری دانشگاه محقق اربیلی در فضای مسموم ایجاد شده در شهر و دانشگاه اردبیل سهیم است و باید در برابر اقدامات ضد ایرانی زیر مجموعه های خود پاسخگو باشد.
جالب اینکه اعضای پان ترکیست کانون شهریار و حتی برخی از مسئولین نهاد رهبری دانشگاه محقق تصور می کنند که چون نام «رهبری» را یدک می کشند از »مصونیت« برخوردار بوده و کسی را یارای نقد و برخورد با آنها نیست. در حالی که سوءاستفاده از موقعیت شغلی به ویژه با قصد برهم زدن امنیت ملی اتهامی سنگین تر است که در صورت تداوم وضعیت موجود متوجه مسئولین این نهاد و حتی شخص ریاست دانشگاه محقق (گودرز صادقی) خواهد شد. این مسئولان باید در نظر داشته باشد که نمایندگی رهبری نه تنها مستلزم بی مسئولیتی و عدم پاسخگویی نیست بلکه مسئولیت بیشتر و دقت مضاعفی را می طلبد به ویژه که هرگونه کج روی در این مسائل به نام نظام و رهبری تمام می شود نه نام افراد. بنابراین مسئولین نهادهای رهبری باید شان این سمت را حفظ کنند. در آشوب های 1385 تبریز شاهد بودیم که چگونه نهاد رهبری در دانشگاه آزاد این شهر به ایفای نقشی مخرب در سلسله رویدادهایی که به آتش کشیده شدن چند بانک و مرکز دیگر انجامید پرداخت که در نهایت با عزل مسئول آن خاتمه یافت. آیا لازم است تجربه های تلخ گذشته دهها بار دیگر تکرار شود تا ما از آن درس بگیریم؟
شواهدی نشان می دهد که دانشجویان این کانون از عناصر سابقه دار تجزیه طلب در بیرون دانشگاه (مانند عباس لسانی) خط می گیرند و از طریق امکانات دولتی در دانشگاه پیاده می کنند.
البته به نظر می رسد تلاش دشمن و عوامل بیگانه برای نفوذ در ارگان های فرهنگی حساس کشورمان از روی انجام وظیفه و طبیعی به شمار می رود و این مسئولین (در اینجا نهاد نمایندگی رهبری) هستند می باید از حریم کشور و حیطه مسئولیت خود حراست کنند. اگر قصور و کوتاهی در این امر مهم صورت بگیرد مسئولیت آن در درجه نخست متوجه مسئولین منصوب است که ضمن کوتاهی در ایفای وظیفه زمینه نفوذ عوامل بیگانه (به طور مشخص “اسرائیل” که می دانیم خواستار تضعیف توان درونی ایران است) را فراهم کرده اند.

 

 
توافق محرمانه عربستان و اسرائیل برای تجزیه ایران
خروجی اتاق فکر اسرائیلی : امریکا و اسرائیل در پی تحریک تجزیه طلبی در آذربایجان
روایت روزنامه نگار تُرک؛ شیمون پرز از تجزیه آذربایجان ایران حمایت می کند!
چهرگانی در مصاحبه با بخش آذری صدای امریکا: با لابی های یهودی تماس داشتم
دیدار حسین محمدزاده صدیق با افسر وزارت دفاع فرانسه
نفی هولوکاست و ارتباط منافع اسرائیل با حرکت های قوم گرایانه
ویکی لیکس:استفاده از VOA برای ایجاد اختلاف قومی؛به پیشنهاد موساد