در تظاهرات حمایت از ایغورها: حمله به گردشگران کره ای برای انتقام از چین+فیلم

۱۷ تیر, ۱۳۹۴
در تظاهرات حمایت از ایغورها: حمله به گردشگران کره ای برای انتقام از چین+فیلم

خبرگزاری دوغان عصر شنبه 4 ژوئیه صدها تظاهرکننده پان ترک که در  توپقاپی استانبول در اعتراض به آنچه که رفتار چین با ایغورهای استان سین کیانگ خوانده شد به خیابان‌ها آمده بودند ، به تعدادی گردشگر کره ای از جمله چند زن حمله کردند و قصد داشتند آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهند. عمده این گردشگران زن بودند اما این مسئله برای معترضین افراطی اهمیت نداشت. همانطور که در فیلم دیده می شود اعضای دستجات موسوم به «الکوجو» از پلیس می خواهند تا زنان کره ای را به آنها تحویل دهند!

خبرگزاری «دوغان» ترکیه یک گزارش تصویری را منتشر کرده که یکی از کتک خوردگان کره‌ای که با دخالت پلیس ضدشورش و شلیک گاز اشک‌آور، نجات یافته بود با زبان به انگلیسی به گزارشگران می‌گوید: من چینی نیستم، من کره‌ای هستم.

بسیاری از رسانه های مستقل ترکیه سرکوب ایغورهای را توسط دولت چین دروغ و محصول پروپاگاندای وهابیون و ربیعه قدیر رهبر جدایی طلبان می دانند. هنوز دولت ترکیه اعتراض رسمی در قبال رفتار  دولت چین با اویغورها ابزار نکرده است.

کارشناسان معتقدند در حالی که دولت ترکیه نسبت به اشغال کریمه توسط روسیه و نادیده گرفتن حقوق تاتارها هیچ واکنشی نشان نداد و همین رویه را در خصوص ترکمنهای عراق در سال گذشته ادامه داد، انتظار نمی رود حتی در صورت صحت این اخبار واکنش چندانی به دولت چین داشته باشد.

تا کنون ضرب و شتم یا حمله به زنان گردشگر در ترکیه سابقه نداشته است اما گرگهای خاکستری این تجربه را نیز به جامعه ترکیه تحمیل کردند. برای دیدن فیلم کلیک کنید

 
نقش گرگهای خاکستری در کشتار شیعیان ترکیه(قهرمان مرعش) و همکاری جریان های واگرای پان با عوامل قتل عام

 
گزارش اداره مفتی گری ترکیه: آذری های شیعه ساعات شرعی و اعیاد را با ایران هماهنگ می کنند
قتل عام خوی توسط ترکان عثمانی