ولایتی:امریکا در پی تجزیه سوریه، عراق و یمن است

۱۶ آبان, ۱۳۹۵
ولایتی:امریکا در پی تجزیه سوریه، عراق و یمن است
 
 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تروریست‌ها و افراطیون ابزار دست امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بوده و مورد حمایت آنها هستند. به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی دیروز در دیدار هیأتی از نمایندگان مجلس تونس با بیان این مطلب افزود: هدف تروریسم و مستکبران تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ایران برای کشور تونس به عنوان یک کشور اسلامی پیشرفته اهمیت زیادی قائل است و‌ صمیمیت‌ میان موافقان و مخالفان حاکمیت تونس باعث خوشحالی است و این مسأله نشان دهنده پیشرفت مردم تونس است که ما از این پیشرفت مردم مطلع هستیم.

ولایتی در ادامه افزود: آنچه مورد نظر امریکا و کشورهای غربی است، تجزیه سوریه به چهار بخش است که این مسأله در عراق نیز وجود دارد تا این کشور را به سه قسمت و یمن را نیز حداقل به دو بخش تقسیم کنند. ولایتی در ادامه افزود: تجزیه کشورهای اسلامی عوارض و نتیجه‌های خطرناکی خواهد داشت. نتیجه اول این است که تجزیه کشورها باعث تضعیف و عدم ایستادگی آنها مقابل استکبار است و نتیجه دوم جنگ و درگیری میان کشورهای تجزیه شده است که تا مدت‌ها این درگیری‌ها به درازا خواهد کشید و هدف سوم امریکا و صهیونیست‌ها از تجزیه کشورهای اسلامی خودمشغولی این کشورها و وارد شدن به جنگ‌ها و منازعات است. «مبارکه البراهمی»، نماینده مجلس تونس نیز در این دیدار با اشاره به حضور این هیأت در ایران اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که اکنون در ایران حضور داریم و در میان ما نمایندگان مجلس و احزاب مختلف حضور دارند که برخی از آنها موافق و برخی نیز مخالف دولت مستقر تونس هستند. نماینده مجلس تونس افزود: در سفر گذشته به ایران شاهد پیشرفت چشمگیر عمرانی اقتصادی بودیم و جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیار بزرگی پس از انقلاب کسب کرده و با وجود جنگ و مشکلات داخلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی کماکان پیشرفت قابل توجهی داشته است.