طرح ویژه رژیم اسرائیل برای جلوگیری از مناسبات پزشکی ایران و جمهوری باکو

۲۹ شهریور, ۱۳۹۵
طرح ویژه رژیم اسرائیل برای جلوگیری از مناسبات پزشکی ایران و جمهوری باکو

 

 اسرائیل طرح ویژه ای را  برای جلوگیری از مراجعه بیماران جمهوری باکو به مراکز درمانی ایران و به ویژه تبریز به اجرا درآورده است. 

درچارچوب این طرح، هیات هایی از پزشکان چند مرکز پزشکی رژیم اسرائیل از جمله « مرکز سلامت زنان اسراییل» ، «مرکز طبی هورو» Horev و انیستیتوی جراحی سینه شهر حیفا  تاکنون به شهرهای باکو، گنجه، مینگه چوی و شکی طی ماه های آگوست و سپتامبر اعزام شده اند و ظاهرا زنان بیمار را در این مناطق تحت معاینات رایگان بیماری های زنان و زایمان، بیماری های پستان و غدد سرطانی و غدد درون ریز برده اند. 

این مراکز پزشکی رژیم اسرائیل با همکاری «بنیاد حیدرعلی اف» و سازمانی ظاهرا غیردولتی بنام «اتحادیه اجتماعی توسعه مناطق» (RIIB) در جمهوری باکو فعالیت های تحقیقاتی خود را تحت پوشش معاینات و آزمایش های رایگان زنان اجرا می کنند.

 

خبرگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری باکو از  «معاینه و آزمایشات پزشکی و مشاوره رایگان» زنان بیمار در باکو و شهرستان های گنجه و مینگه چویر این کشور توسط یک هیات 14 نفره پزشکی اعزامی از طرف رژیم اسرائیل در ماه آگوست خبر داد.

 

 آذرتاج گزارش داد : « طی روزهای بیست و پنجم تا بیست و هفتم آگوست،  با مشارکت پزشکان اسراییلی در شهرهای باکو ، مینگه چویر و گنجه ، معاینات و مشاوره های پزشکی رایگان به منظور تشخیص به موقع بیماری های مختلف زنان انجام شد. این طرح با حمایت «بنیاد حیدرعلی اف » و«اتحادیه اجتماعی توسعه مناطق» اجرا شد. معاینات را هیات چهارده نفره «مرکز سلامت زنان» اسراییل ، «مرکز پزشکی هورو »  (The Medical Center Horev )  این کشور  و « موسسه جراحی سینه »  اسراییل انجام دادند.  این هیات را رومان باراک، پزشک ارشد مرکز پزشکی هورو شهر حیفا سرپرستی می کرد و در هر شهر، یکصد زن را تحت معاینات بیماری های پستان ، زنان و زایمان، غدد و تومورها ، پوست قرار دادند و توصیه های ضروری در مورد آنها انجام شد.  این معاینات در مرکز تومورشناسی (سرطان شناسی) باکو و بیمارستان های مرکزی شهرهای مینگه چویر و گنجه انجام شد. »

 

آذرتاج افزوده است : « متخصصان باکو و اسراییل به موازات این معاینات ، تبادل تجربه کردند. همچنین پزشکان اسراییلی بطور مشترک با پزشکان باکوی ، عمل لیزری موفقیت آمیزی را بر روی قفسه سینه یک بیمار در باکو انجام دادند. در همایش علمی برگزار شده در مرکز ملی تومورشناسی باکو  نیز دانشمندان دو کشور درباره معاینه و تشخیص سریع بیماران سرطانی، مقاله ارایه  و پیشنهادهای خود را درباره بکارگیری فناوری های یکسان در این زمینه مطرح کردند. طرفین با تاکید بر ضرورت توسعه مناسبات پزشکی ، اعلام کردند که در آینده نیز این قبیل دیدارها انجام خواهد شد.» 

در چارچوب نفوذ سرطانی نظام پزشکی رژیم اسرائیل در جمهوری باکو، آکادمی پزشکی رژیم اسرائیل اخیرا به خانم مهربان علی اوا، همسر رییس جمهوری باکو «دیپلم افتخار» داد.

 

به گزارش خبرگزاری آذرتاج خبر داد: « مهربان علی اوا، بانوی اول (جمهوری) باکو و رییس بنیاد حیدرعلی اف، به علت خدماتش در توسعه مناسبات اسراییل و باکو در زمینه پزشکی، شایسته دریافت دیپلم افتخار آکادمی پزشکی اسراییل شد. این مطلب در دیدار هیات نمایندگی مرکز پزشکی «هورو»  Horev  حیفای اسراییل با مسئولان مرکز ملی سرطان شناسی باکو اعلام شد.» 

آزاد کریم لی، پزشک ارشد مرکز ملی سرطان شناسی گفت:« در سایه توجه رییس جمهوری باکو دستاوردهای مهمی در زمینه سرطان شناسی کسب شده است و خانم مهربان علی اوا، رییس بنیاد حیدرعلی اف، خدمات منحصر به فردی در این زمینه داشته است.» 

  عابد شریف اف، معاون نخست وزیر جمهوری باکو که در این دیدار حضور داشت، گفت : « مناسبات جمهوری باکو با اسراییل در تمامی زمینه ها موجود است و ضروری است که این مناسبات بیش از پیش توسعه یابد.» 

معاون نخست وزیر جمهوری باکو گفت : « طی روزهای 25 تا 27 آگوست، معاینات و مشاوره های رایگان برای زنان در شهرهای باکو و گنجه و مینگه چویر در زمینه بیماری های مختلف انجام شد و در مجموع بیش از 700 زن باردار تحت معاینه قرار گرفتند و توصیه های ضروری را دریافت کردند.متخصصان جمهوری باکو و اسراییل علاوه بر معاینات، تبادل تجربه کردند و پزشکان اسراییلی به همراه همکاران باکوی خود در باکو، عمل جراحی لیزری بر روی قفسه سینه انجام دادند.» 

عابد شریف اف، کارهای پزشکان اسراییل در جمهوری باکو را در سطحی عالی ارزیابی و از آنها بخاطر اهدای تجهیزات پزشکی ویژه معالجه بیماری های صعب العلاج به مراکز درمانی جمهوری باکو تشکر کرد. 

عابد شریف اف گفت: « درخواست های زیادی از طرف مناطق مختلف جمهوری باکو برای کمک به معالجه بیماری های زنان مطرح شده و این طرح نیز برای پاسخگویی به آن درخواست اجرا شده است و هدف اصلی نیز تکمیل این طرح با حمایت بنیاد حیدرعلی اف است.» 

در این دیدار، رومان باراک، پزشک ارشد مرکز درمانی «هورو» اسراییل بخاطر شرایط ایجاد شده برای آنها در جمهوری باکو، از رییس جمهوری باکو تشکر و تاکید کرد اجرای این قبیل طرح ها  استمرار خواهد یافت.  

از طرف مرکز ملی سرطان شناسی جمهوری باکو هدیه یادبود به رومان باراک اهداء شد  و دیپلم افتخار آکادمی پزشکی اسراییل به خانم مهربان علی اوا نیز به معاون نخست وزیر جمهوری باکو تحویل داده شد. 

در ادامه این طرح، در روز هفدهم سپتامبر ، 27 شهریور ، برگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری باکو از ادامه فعالیت رایگان پزشکان رژیم اسرائیل در معاینه زنان این کشور خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری آذرتاج، پزشکان اسراییلی طرح معاینه رایگان زنان را در بیمارستان مرکزی شهرستان «شکی» در شمال جمهوری باکو اجرا کردند. 

در چارچوب این طرح حدود یکصد زن در زمینه بیماری های پستان، زنان و زایمان، غده های درون ریز و غده های سرطانی بطور رایگان معاینه شدند و توصیه های پزشکی دریافت کردند. 

پزشکان «مرکز سلامت زنان اسراییل» ، «مرکز پزشکی هورو» ( Horev ) و« انیستیتوی جراحی سینه» شهر حیفا ، این معاینات پزشکی رایگان را در جمهوری باکو انجام می دهند. 

هیات پزشکی اسراییلی به سرپرستی «رومان باراک»، پزشک ارشد مرکز «مرکز پزشکی هورو» همچنین در بیمارستان مرکزی شهرستان شکی با پزشکان و کارکنان این بیمارستان دیدار کردند.