100 میلیون دلار حجم گردش مالی بین ایران و باکو

۶ مهر, ۱۳۹۵
100 میلیون دلار حجم گردش مالی بین ایران و باکو

 

 

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذری‌ها» به نقل از خبرگزاری ترند، حسین اسپهبدی، معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت ایران گفت حجم گردش مالی میان ایران و جمهوی باکو می تواند به سه برابر افزایش یابد.

حسین اسپهبدی گفت : « حجم گردش مالی میان ایران و جمهوری باکو هم اکنون 100 میلیون دلار است که این رقم، رضایت بخش نیست و دستکم باید به 300 میلیون دلار در سال آینده برسد

حسین اسپهبدی افزود : « نزدیکی جغرافیایی دو کشور، برای فعالان اقتصادی امکانات خوبی ایجاد کرده است و این مزیت می تواند شرایط افزایش همکاری در بخش نفت و گاز و نیز بخش های غیرنفتی و گاز را فراهم کند. »

جعفر سرقینی، یکی دیگر از معاونان وزارت صنعت و معدن و تجارت ایران نیز گفت همکاری ایران و جمهوری باکو در بخش نفت و گاز در سطحی رضایت بخش نیست.

سرقینی گفت افزایش همکاری در بخش نفت و گاز و تولید خودرو می تواند به افزایش گردش مالی میان دو کشور منجر شود.

جعفر سرقینی گفت علاوه بر ایجاد کارخانه خودروسازی در «نفت چاله» ( در جمهوری باکو) ، شرکت های جدیدی نیز برای تولید قطعات خودرو ایجاد خواهند شد.

 تاکنون شرکت های ایرانی دو میلیارد و ششصد میلیون دلار در اقتصاد جمهوری باکو سرمایه گذاری کرده اند که از این مبلغ،  تقریبا دو میلیارد و پانصد میلیون دلار  در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری شده است.

براساس ارقام کمیته دولتی آمار جمهوری باکو ، در عرض ماه های ژانویه  تا آگوست 2016 ، حجم گردش مالی میان ایران و جمهوری باکو 08/122  میلیون دلار بوده است  که نسبت به مدت مشابه سال 2015 ، شصت و پنج درصد افزایش نشان می دهد.

 http://az.trend.az/business/2664337.html