عرضه دو پهباد جدید اسرائیلی برای باکو، در نمایشگاه تسلیحات نظامی

۶ مهر, ۱۳۹۵
عرضه دو پهباد جدید اسرائیلی برای باکو، در نمایشگاه تسلیحات نظامی

 

 

پایگاه اینترنتی «ویرتوالاذ» به نقل از منابع رسانه ای اسرائیلی خبر داد شرکت «ایروناوتیکز  ال تی دی» Aeronautics LTD این رژیم در نمایشگاه تسلیحاتی باکو ADEX-2016 که در روز 27 سپتامبر آغاز می شود، دو پهپاد جنگی جدید را عرضه خواهد کرد.

به گزارش آذریها نقل از «ویرتوالاذ»،  نشریه « جوویش بیزینس تایمز» اسراییل نوشت : « این دو پهپاد،  «اوربیتر Orbiter 4 و «اوربیتر 1 کی» Orbiter 1K خواهند بود.

شرکت «ایروناوتیکز  ال تی دی» اسراییل سیستم بدون سرنشین عمل کننده در هوا و دریا  را تولید می کند. پهپادهای «اوربیتر 4 استواس » Orbiter 4 STUAS از جمله جدیدترین هواپیماهای بدون سرنشین جنگی چندمنظوره در دنیا محسوب می شوند. این سیستم بطور هم زمان می تواند دو کلاهک نابودکننده هدف را حمل کند. این پهپاد می تواند به مدت 24 ساعت بطور مستمر در هوا باقی بماند. وزن آن 50 کیلو است و می تواند تا شش هزار متر ارتفاغ بگیرد.

شرکت «ایروناوتیکز  ال تی دی» اسراییل در نمایشگاه تسلیحاتی باکو ADEX-2016 علاوه بر «اوربیتر ، پهپادهای «اوربیتر 1 کی» Orbiter 1K را نیز به همراه سیستم کنترلی مستقر شده بر روی زمین ، ارایه خواهد کرد. این پهپاد قادر است اهداف متحرک و غیرمتحرک را شناسایی و نابود کنداین سیستم همچنین می تواند در مناطقی که از قبل مشخص شده است، بطور ناشناس فعالیت کند. پهپادهای «اوربیتر 1 کی» بطور مستقل از پایگاه، از مناطق تعیین شده تصویربرداری و هدف را شناسایی می کند و هدف متحرک یا ثابت را بطور مستقل نابود می کند. در صورتی که هدف شناسایی نشود یا تغییری در برنامه روی دهد، این پهپاد به پایگاه خود بازمی گردد و با بازکردن چتر و بالشتک امنیتی، فرود می آید. «اوربیتر 1 کی» می تواند به مدت دو تا سه ساعت بطور ثابت در هوا باقی بماند و در زمان تعیین شده در عرض 24 ساعت، ماموریت خود را اجرا کند. این پهپاد به راحتی قابل کنترل است. جثه کوچک و جمع و جور این پهپاد ، امکان انجام عملیات مخفی را برای آن فراهم می کند و می توان از آن در تامین امنیت مرزی استفاده کرد.

شرکت «ایروناوتیکز  ال تی دی» برای تولید مشترک این سیستم ها با وزارت صنایع دفاعی (جمهوری) آذربایجان فعالیت می کندآموس ماتهان، مدیر دانش هوانوردی این شرکت گفت : « ما امکانات بزرگی را در بازار دفاعی در حال گسترش (جمهوری) آذربایجان مشاهده می کنیم و با وزارت صنایع دفاعی این کشور رابطه نزدیک داریم

ویرتوالاذ افزوده است: « (جمهوری) آذربایجان در ماه آوریل گذشته در درگیری با ارمنستان از پهپادهای «هاروپ» خریداری شده از اسراییل بطور گسترده استفاده کرد و با استفاده از آنها، هدف های مورد نظر با دقت بالا نابود شدند. این نیز موجب تشویش گسترده ای در ارمنستان شده بود. اکنون نیز شرکت اسراییلی، دو پهپاد کامل تر را به باکو می آورد که موجب ترساندن بیشتر سربازان ارمنی در قره باغ خواهند شد. »

 

<http://virtualaz.org/bugun/79149