مدرن.آذ: آزادی سه میسیونر باکویی از زندان های ایران

۲۲ آبان, ۱۳۹۵
مدرن.آذ: آزادی سه میسیونر باکویی از زندان های ایران

رسانه های باکو خبر دادند ایران سه مبلغ مسیحی جمهوری باکو را از زندان آزاد کرد. این سه مأمور میسیونری جمهوری باکو در پوشش شرکت در عروسی به تهران سفر کرده بودند.

پایگاه اینترنتی «مدرن»  در باکو خبر داد سه شهروند مسیحی شده این کشور که از مبلغان گروه میسیونری « وورد آو لایف» Word of Life هستند و در پوشش شرکت در یک عروسی به ایران سفر کرده و دستگیر شده بودند، از زندان ایران آزاد شدند.

پایگاه اینترنتی «مدرن» خبر داد : « نهایتا حاکمیت ایران سه مسیحی آذربایجانی را که در ماه ژوئن امسال دستگیر و به فعالیت علیه رژیم تهران متهم شده بودند،  آزاد کرد

مدرن افزوده است : « به گزارش رسانه های خارجی ، الدار قربانف  48 ساله، یوسف فرهادوف  51 ساله و بهرام نصیب اف 37 ساله به هنگام حضور در عروسی که برای شرکت در آن به ایران دعوت شده بودند، دستگیر شدند. هر سه فعال پس از حبس و شکنجه و نگهداری در شرایط بی رحمانه ، به زندان اوین منتقل شدندآنها را پس از دو ماه نگهداری در سلول انفرادی ، به بند عمومی منتقل کردند. در ششم نوامبر امسال ، با حکم دادگاه تبرئه شدند. یادآوری می شود که این سه نفر، کشیش هایی هستند که آیین های دینی جمعیت دینی «حیات سوزو» ( Word of Life ) را که در جمهوری آذربایجان ثبت رسمی شده است، اجرا می کنند

گفتنی است کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان با سازمان میسیونری مسیحی «وورد آو لایف» سوئد روابط نزدیک دارد و در 19 سپتامبر 2014 کریستین آکرهایلم Kristian Akerhielm ، رییس این سازمان میسیونری سوئدی در سفر به باکو با «مبارز قربانلی» ، «رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان» دیدار کرد  و پس از آن ، فعالیت های این سازمان در جمهوری باکو گسترده شد.  

طی دو سال گذشته در فهرست گروه های به اصطلاح دینی که از دولت جمهوری باکو کمک مالی دریافت می کنند، نام نمایندگی های کلیسای «حیات سوزو» ( Word of Life ) سوئد در جمهوری باکو اعلام شده است. در دو سال اخیر کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری باکو و مرکز بین المللی چندفرهنگ گرایی باکو ، چند همایش تحت عنوان تساهل دینی و چندفرهنگ گرایی در استکهلم سوئد برگزار کرده اند و مناسبات باکو با  سازمان میسیونری Word of Life سوئد گسترده تر شده است. اعزام کشیش های این سازمان میسیونری به تهران در پوشش شرکت در عروسی، در پی گسترش روابط باکو با این سازمان صورت پذیرفته است.