انتشار خبر عقد قراردادهای نظامی بین باکو و تل آیو صرفاً با انگیزه تبلیغات سیاسی

انتشار خبر عقد قراردادهای نظامی بین باکو و تل آیو صرفاً با انگیزه تبلیغات سیاسی

ایرنا: به دنبال سفر «بنیامین نتانیاهو» به جمهوریباکو و اعلام مکرر خبر عقد قراردادهای نظامی به ارزش پنج میلیارد دلار بین باکو و تل آیو از سوی رسانه های صهیونیستی، یک منبع موثق در این خصوص گفت که این قبیل اخبار منتشره بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تاکنون اجرایی نشده است.

انتشار خبر عقد قراردادهای نظامی بین باکو و تل آیو صرفاً با انگیزه تبلیغات سیاسی

به گزارش ایرنا، این منبع آگاه ضمن تردید در صحت این رقم، افزود: محافل صهیونیستی و عوامل رسانه ای آنها در منطقه، معمولاً سعی دارند روابط جمهوری باکو با اسرائیل را چنان بزرگ جلوه دهند که سبب تقویت جایگاه و قدرت رژیم صهیونیستی در منطقه شود.

وی گفت: سیاست اسرائیل، فروش تسلیحات پیشرفته به کشورهای اسلامی از جمله جمهوری باکو نیست و چندین بار تاکنون مقامات آذری به دلیل دریافت تسلیحات رده دوم و ناکارآمد از تل آویو ابراز نارضایتی کرده اند.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی یکی از مشتریان اصلی نفت جمهوری باکو است و حدود یک چهارم نفت صادراتی این کشور روانه تل آویو می شود، افزود: براساس آمارهای رسمی حجم مبادلات باکو و تل آویو سالانه نزدیک به چهار میلیارد دلار است که بیش از سه میلیارد دلار مربوط به فروش نفت و گاز به اسرائیل می شود.

همچنین بر اساس این آمار، حجم معاملات تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و آذربایجان نیز به حدود یک میلیارد دلار می رسد.

وی با اشاره به خبر فروش سامانه گنبد آهنین از سوی تل آویو به باکو، گفت: این خبر جدید نیست و هر بار که تنش جدیدی بین جمهوری باکو و ارمنستان رخ می دهد، این قبیل اخبار منتشر می شود که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تاکنون اجرایی نشده است.

این مقام آگاه با اشاره به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین گفت: پس از جنگ 50 روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، در کاربرد مطمئن گنبدآهنین در برابر برخی حمله های موشکی حماس، ابهامات زیاد به وجود آمد و آسیب پذیری اسرائیل نشان داد که این سامانه ها قادر به رهگیری نبوده و فاقد کارایی لازم برای مقابله با حملات موشکی هستند.