احضار سفیر ایران در باکو در ارتباط با طرح مرمت مسجد شوشا

۲۴ فروردین, ۱۳۹۶
احضار سفیر ایران در باکو در ارتباط با طرح مرمت مسجد شوشا

(این خبر تکذیب شده، برای مطالعه کلیک کنید)

به گزارش پایگاه اینترنتی «ویرتوالاذ» جمهوری آذربایجان ، حکمت حاجی اف گفت : « در ارتباط با روندی که تحت پوشش مرمت مسجد شوشا جریان دارد، جواد جهانگیرزاده، سفیر ایران در (جمهوری) آذربایجان به وزارت خارجه احضار شده و بر ضرورت پایان دادن به فعالیت شرکت ایرانی «پارت سامان جهان» در این کزارش تاکید شده است. »

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری باکو افزود : « در ارتباط با این مساله چند دیدار در وزارت امور خارجه با نمایندگان سفارت ایران برگزار و ناراحتی (جمهوری) آذربایجان اعلام و بر ضرورت برداشتن گام های جدی برای جلوگیری از فعالیت غیرقانونی این شرکت که با روح روابط (جمهوری) آذربایجان و ایرا مغایرت دارد، تاکید شده است.»

حکمت حاجی اف افزود : « امیدواریم که اهداف مغرضانه ارمنستان از این اقدامات توطئه آمیز و ریاکارانه اش برای لطمه زدن به مناسبات (جمهوری) آذربایجان و ایران تامین نخواهد شد و ایران به زودی از فعالیت شرکت «پارت سامان جهان» جلوگیری خواهد کرد. باید در نظر داشت که این اعمال ارمنستان برای ایجاد فتنه و فساد میان کشورهای اسلامی و برهم زدن وحدت اسلامی است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری باکو همچنین گفت : « میراث فرهنگی و تاریخی متعلق به آذربایجان که در خاک ارمنستان قرار دارد نیز به همین سرنوشت چار شده است. «مسجد دمیربولاغ» در ایروان از روی زمین محو شده است و «مسجد کبود» نیز با هدف تغییر ویژگی های اصلی آن،  به اصطلاح مرمت شده است و سبک معماری ویژه آذربایجان در این مسجد تغییر داده شده است!!»

گفتنی است در حالی که رژیم باکو در حال تخریب مساجد شیعه در قلمرو خود هست، بخش خصوصی ایران به تعمیر و بازسازی مساجد قراباغ و شوشا که در کنترل شبه نظامیان ارمنی قرار دارند کمک کرده و از تخریب آنها جلوگیری به عمل آورده است اما رژیم باکو حتی این مساله را نیز تاب نیاورده و به ناحق معترض اقدامات مثبت ایران شده است.

این در حالی است که رسانه های باکو تا دیروز ایران را مسئول تخریب مساجد در قراباغ و هفت ناحیه اطراف آن می دانستند و مدعی بودند که ارامنه ای که مورد حمایت ایران قرار دارند مسجد شوشا را به طویله تبدیل کرده اند. پس از انتشار یک گزارش در وب سایت “بادکوبه” پیرامون وضعیت مطلوب مسجد اعظم شوشا و برملا شدن دروغ های رسانه های هدایت شده ، اکنون مقامات رسمی جمهوری باکو ایران را به جهت بازسازی مساجد قراباغ مورد هدف قرار داده اند.

لازم به یادآوری است در روزهای گذشته خیابان های باکو شاهد اعتراضات مردمی در خصوص تخریب برخی مساجد مهم توسط دولت بوده است.

 

22vss

Hshssh8