نماینده پارلمان اروپا:جمهوری باکو از مردم خود به عنوان سپر انسانی استفاده می کند

۲۰ تیر, ۱۳۹۶
نماینده پارلمان اروپا:جمهوری باکو از مردم خود به عنوان سپر انسانی استفاده می کند

به گزارش آذریها به نقل از خبرگزاری آرمن پرس، النا تئوخاریوس نماینده پارلمان اروپا در طی دیدار خود با خبرنگاران پارلمان اروپا در خصوص نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای باکو در مرز جمهوری آرتساخ«قراباغ» گفت:

در حکومت مستبد الهام علی اف جان انسان ها کوچکترین ارزشی نداشته و او و دولتش از مردم خود به عنوان سپر انسانی در مرزهای درگیر با جمهوری آرتساخ«قراباغ» استفاده می کند.

جمهوری باکو با استقرار ادوات نظامی و نظامیان خود در مناطق غیر نظامی جان مردم خود را به خطر می اندازد.این سیاست غیر انسانی حکومت الهام علی اف تنها هدف تبلیغاتی داشته تا در مجامع بین المللی  علیه جمهوری قراباغ و ارمنستان استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که نیروهای باکو در تاریخ 4 جولای (13 تیرماه) اقدام به نقض مکرر آتش بس نموده و علت اصلی کشته شدن دو غیرنظامی آذری در روستای «آلخانلی» ، استقرار واحدی از ارتش جمهوری آذربایجان در این ناحیه و آتش باری از آنجا علیه مواضع نیروهای ارمنی بوده است که با پاسخ متقابل نیروهای ارمنی مواجه شد.»

النا تئوخاریوس در ادامه گفت:

علی رغم توافقات گذشته باکو کماکان  با استقرار مکانیزم های حقیقت یاب در مرزهای خود با قراباغ مخالفت می کند. این مکانیزم ها می توانند مانع از نقض آتش بس از سوی طرفین درگیر و کشته شدن افراد بی گناه گردد.

تئوخاریوس در انتهای سخنان خود گفت:

من به تمامی کسانی که در حل این مناقشه نقش دارند اعلام می کنم که در مقابل جنایات باکو سکوت اختیار نکنند.ما فراموش نکرده ایم که در تابستان گذشته و در جریان تهاجمات چهارروزه ماه آوریل، چگونه نیروهای آذربایجان به سبک داعش سر از بدن سرباز ارمنی جدا کرده و با نمایش آن در شبکه های اجتماعی جشن پیروزی می گرفتند.آن ها حتی از اجساد پیرزنان و پیرمردان 90 ساله هم نگذشتند.این است جنایات حکومت باکو.