واکنش انفعالی مشاور ارشد علی اف از آگاهی مردم نسبت به نام جعلی “جمهوری آذربایجان”

۱۸ فروردین, ۱۳۹۷
واکنش انفعالی مشاور ارشد علی اف از آگاهی مردم نسبت به نام جعلی “جمهوری آذربایجان”

علی حسن اف مشاور ارشد الهام علی اف از اعتراض فعالان سیاسی کشورش نسبت به انتخاب نام “جمهوری آذربایجان” برای منطقه آران و شروان انتقاد کرد.
به گزارش آذریها در آستانه صدمین سالگرد غائله محمدامین رسولزاده در سال 1918 موج آگاهی مردم این کشور نسبت به “تحریف” تاریخ سرزمین شان افزایش یافته است. مردم باکو نظرات خود را در اینباره در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و نیز سایر سایت های متعلق به “حرکت  ملی تالش” مطرح می سازند.
در همین ارتباط علی حسن اف با انتقاد از این فصا گفته است:
 امروز، از ده میلیون نفر جمعیت این کشور ، نزدیک
 به سه میلیون نفر کاربر شبکه های اجتماعی نظیر « فیسبوک» ، « توییتر» ، « یوتیوب» و « اینستاگرام» هستند. به موازات این ها، متاسفانه وجود تلاش هایی برای سوء استفاده برخی محافل از این امکانات، ناراحت کننده است. »
این مقام ارشد دولتی جمهوری باکو افزود:
“تبلیغات کثیف دائمی برخی نیروهای خارجی و گروه های سیاسی داخلی، نشانه همین وضعیت است. شرکت کنندگان و سازمان دهندگان حرکت های تبلیغاتی که در مقاطع مختلف سازمان دهی می شوند،  نظام لائیک  موجود در کشور  و ساختار مناسبات قومی – دینی را هدف قرار می دهند و حتی دروغ هایی دراین باره منتشر می کنند که نام کشورمان  بر اثر « اشتباهی تاریخی » شکل گرفته است”.
حسن اف با جدایی طلب و دیندار خواندن مخالفان تحریف تاریخ،آنها را به رادیکالیسم و وابستگی به خارج متهم کرده است. 

?گفتنی است نام “جمهوری خلق آذربایجان” در 1918 توسط محمدامین رسولزاده و به تحریک ارتش عثمانی انتخاب شد و پیش از آن در شمال ارس رایج نبود. دولت وقت ایران به این انتخاب اعتراض کرد و این جمهوری مستعجل را به رسمیت نشناخت.