آغاز انتخابات ریاست جمهوری باکو؛ کسی غافلگیر نخواهد شد

۲۲ فروردین, ۱۳۹۷
آغاز انتخابات ریاست جمهوری باکو؛ کسی غافلگیر نخواهد شد

انتخابات ریاست جمهوری باکو از ساعت 8:00 امروز یازدهم آوریل آغاز شد. به گزارش آذریها، در این انتخابات چند نامزد مستقل و حزبی و همچنین شخص الهام علی اف شرکت کرده است.

مخالفان حزب حاکم بر این باور اند که نتیجه انتخابات اخیر در حقیقت، تمدید ریاست جمهوری علی‌اف برای هفت سال دیگر خواهد بود. به همین دلیل ناظران مستقل بر این باور اند که نتیجه انتخابات غافل گیر کننده نخواهد بود.

این رویداد اهمیت خبری چندانی ندارد. اما، رژیم باکو سعی دارد با اقدامات تبلیغاتی آن را پر اهمیت جلوه دهد. تقریبا هیچ یک از روزنامه های مهم ایران و ترکیه، در شماره امروز خود اشاره ای به این انتخابات نداشته اند! دلیل این بی توجهی ممکن است، اطلاع از نتیجه انتخابات باشد.

در این دوره ، برای نظارت بر سلامت انتخابات 894 ناظر خارجی از 61 سازمان “بین المللی” و 59 کشور و نیز 58 هزار و 175 نفر ناظر بر این انتخابات نظارت دارند!  شمار رای دهندگان این انتخابات، 5 میلیون و 314 هزار و 365 نفر است. 

گفتنی است با تغییر قانون اساسی جمهوری آذربایجان در سال 2016 به الهام علی اف این حق داده شد که برای دوره های متوالی تا هر وقت خود بخواهد، نامزد انتخابات شود.

 وی در سال گذشته همسرش مهربان علی اوا را نیز به عنوان «معاون اول» رییس جمهوری تعیین کرد.  طی سال های اخیر حیدر علی اف، پسر الهام علی اف که بطور غیررسمی به «حیدر دوم» مشهور است، برای وراثت ریاست جمهوری آماده می شود!

هم اکنون بیش از 25 سال از حکومت خاندان علی‌اف بر جمهوری باکو می گذرد!