برگزاری همایش تجزیه طلبانه پانترک‌ها در اسرائیل

۲۷ فروردین, ۱۳۹۷
برگزاری همایش تجزیه طلبانه پانترک‌ها در اسرائیل

 

 

یکی از فعالان باند تجزیه طلب ضدایرانی « داک » ( به اصطلاح کنگره آذربایجانی‌های دنیا )  و « دامب » ( به اصطلاح اتحادیه ملی آذربایجانی های دنیا ) در باکو اعلام کرد گردهمایی سراسری گروهک « دامب » در آینده نزدیک در «اسرائیل» برگزار خواهد شد.

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها به نقل پایگاه اینترنتی « اینترپرس» ، جواد درختی ، رییس « دامب » و صابر رستمخانلی، رییس « داک » در باکو با حضور غفار علی اف، مدیر یکی از بخش های اداره کل اجتماعی – سیاسی ریاست جمهوری آذربایجان دیدار کردند.

امین خزر، به اصطلاح معاون « داک » و « دامب » در امور انسانی و فرهنگی اعلام کرد در این دیدار درباره فعالیت دیاسپورای آذربایجان ، مشکلات دیاسپورا و راه های حل آن و مسایل مشخصی درباره حقوق هم تباران در آذربایجان جنوبی ( نام جعلی رایج در جمهوری آذربایجان برای معرفی مناطق آذری نشین ایران )  گفتگو شد.

همچنین امین خزر به پایگاه اینترنتی « داک » گفت :

« مبارزه مان در راه شناساندن حقوق هم نژادانمان در ” آذربایجان جنوبی ” ادامه دارد. هر دو سازمان در آینده نیز به همراه همدیگر فعالیت خواهیم کرد. به همراه همدیگر گردهمایی سراسری نیز برگزار خواهیم کرد. می خواهیم در آینده نزدیک گردهمایی « دامب » ، اتحادیه ملی آذربایجانی های دنیا را در اسراییل برگزار کنیم. اسراییل دولتی مستقل است که با آذربایجان دوست است و  سیاست خودش را دارد.  در آنجا شمار زیادی آذربایجانی زندگی می کنند. جامعه یهودی همواره در همه جای دنیا به همراه جوامع آذربایجانی فعالیت کرده است و همواره در کنار ما بوده اند. ما در خیلی از کشورهای دنیا گردهمایی برگزار کرده ایم. در مجموع، هدف ما به عنوان سازمان ، ایجاد اتحاد 50 میلیون آذربایجانی ساکن دنیا و فعالیت در جهت شناساندن دولت و دولتمداری آذربایجان به دنیاست. ما سازمانی سیاسی نیستیم. اما، دولت آذربایجان و نمادهای آن و جناب الهام علی اف که در راس دولت قرار دارد، برای ما مقدس است».

امین خزر افزود : « می خواهیم گردهمایی مان را نیز در ماه مه برگزار کنیم. زیرا ماه مه امسال ، یکصد سالگی تشکیل «جمهوری خلق آذربایجان» است و الهام علی اف ، رییس جمهوری در این باره فرمانی امضاء کرده است. ما نیز از این فرمان حمایت کردیم و برنامه هایمان را در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار خواهیم کرد»

این عضو فراری داک افزود : « با حمایت دوستانمان در خارج ، فعالیت تلویزیون برخط « EvroAZ » آغاز شده است و در آینده نزدیک با به دست آوردن امکانات گسترده در فعالیت این تلویزیون، پخش آن آغاز خواهد شد».

شایان ذکر است که جواد درختی و خانواده وی از جمله پسر وی (سیاوش درختی) برای تامین نیازهای مالی باند چند نفره خود به رژیم اسراییل نزدیک شده و به عنوان یک«مسلمان» به اهداف تبلیغاتی اسرائیل ها خدمت میکند.

سیاووش درختی به «آخار» گفته است : « بخاطر تشکیل سازمانی برای تبلیغ هولوکاست در سال 2013 از دولت سوئد مدال «رائول والنبرگ» ، ویژه حمایت کنندگان از قربانیان هولوکاست را دریافت کرده ام.  بخاطر همین فعالیت، باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین آمریکا در سفر به سوئد با من دیدار و از فعالیتم حمایت کرد. هر سه ماه یک بار به آمریکا می روم و درباره فعالیتم در حمایت از یهودی ها و مبارزه با یهودستیزی و افراط گرایی و تبلیغ هولوکاست، به کاخ سفید گزارش می دهم. »

این عنصر تجزیه طلب به این رسانه گفته : « می گویند من به رغم مسلمان بودنم از یهودیان حمایت می کنم. حتی کسانی هستند که می خواهند مرا بکشند. به همین علت، آمریکا از دولت سوئد خواسته است امنیت مرا تامین کند. گفته اند که اگر این شخص بمیرد، برایتان خیلی مشکل ایجاد خواهد شد. اسراییل و آمریکا از من حمایت می کنند. من در سیاست دخالت نمی کنم. نمی گویم که جاسوس هستم و برای آنها کار می کنم، اصلا نه! تمامی این کارها را بخاطر موضع بدی که ضد یهودی ها در اروپا وجود دارد، انجام می دهم. فکرش را بکنید، هر سال هشت هزار یهودی از فرانسه به اسراییل فرار می کنند. زیرا، آنها را در فرانسه تحت فشار می گذارند».