ایران گلوی کوبانی

۲۱ مهر, ۱۳۹۳
ایران گلوی کوبانی

این شهر مرزی سوریه وارد عمل شوند.
چند هفته پیش صالح مسلم رهبر کُردهای سوریه در استانبول با مقامات ترکیه رایزنی  و از آنکارا جهت مبارزه با داعش درخواست  تسلیحات نظامی کرد ولی بنا به گزارش‌های رسیده مساله حل نشده و خود ارتش ترکیه نیز نسبت به سرنوشت کوبانی محاصره شده بی‌تفاوت است.
ترکیه نه تنها به مسئله پیشروی های گروهک تروریستی “داعش” بی تفاوت هست, بلکه علنا از این گروهک تروریستی حمایت میکند,رسانه‌های ترکیه و حتی دیگر کشورها از نقش ترکیه در انتقال نفت رقه و دیرالزور و موصل و دیگر مناطق تحت کنترل داعش به بازار جهانی خبر داده اند.
“تئودور کارسیک” مدیر پژوهشکده خاور دور و منطقه خلیج فارس تأکید کرده است که داعش روزانه از انتقال نفت، 3 میلیون دلار به دست می‌آورد.
کسانی که به ترکیه سفر کرده‌اند هم از حمایت علنی هواداران دولت ترکیه از داعش خبر می دهند.
در شبکه‌های اجتماعی تصاویر بسیاری از فروش تی‌شرتها و دیگر وسایل با نماد گروه تروریستی داعش در ترکیه منتشر شده است.
در این بین تلویزیون رسمی آلمان فاش کرد که در خیابان الفاتح در شهر استانبول ترکیه، دفتری برای داعش افتتاح شده است که به صورت علنی در حال جمع آوری کمکها برای گروه تروریستی داعش و همچنین جذب مزدوران برای اعزام به سوریه و عراق است.
بر اساس گزارش این شبکه آلمانی، چندین پایگاه و اردوگاه نظامی برای آموزش عناصر داعش در خاک ترکیه وجود دارد که عبارتند از:
1- اردوگاه غازی عنتاب: برای آموزش عناصر داعش.
“اردال عطا” استاندار غازی عنتاب فورا پس از انتشار این خبر از تلویزیون آلمان، آن را در کنفرانسی مطبوعاتی تکذیب کرد. ولی با این حال از دستگیری 19 تن از عناصر اروپایی داعش خبر داد و مدعی شد که این عناصر برای محاکمه به دادگاه تحویل داده شده اند.
2- اردوگاه اوروفا در جنوب شرقی ترکیه: عناصر داعش برای حمله به شهر مرزی کسب سوریه که اغلب ساکنان آن ارمنی هستند، از این اردوگاه خارج شدند.
3- اردوگاه العثمانیه در اضنه در جنوب ترکیه: این اردوگاه نزدیک یکی از بزرگترین پایگاه های هوایی آمریکا در خاک ترکیه قرار دارد. مسأله جالب توجه این است که این اردوگاه به نقطه تقاطع خطوط لوله گازی که از عراق و آسیای میانه می آید، بسیار نزدیک است. این خطوط لوله تا بندر جیهان ترکیه و دریای مدیترانه امتداد یافته است.
4- اردوگاه کرمان در اضنه قرار دارد که البته به استانبول نزدیکتر است.
تری میسان، روزنامه نگار فرانسوی همچنین فاش کرده که ترکیه زمینه نفوذ 5 هزار جنگجوی القاعده به خاک سوریه را فراهم کرده است. این عناصر در خاک لیبی آموزش دیده‌اند.
شبکه سی ان ان هم اواخر سال گذشته میلادی در گزارشی تصویری عملیات نفوذ جنگجویان خارجی به مرزهای سوریه از طریق ترکیه را مستند سازی کرده بود. خبرنگار این شبکه آمریکایی تصاویری را از جنگجویان موریتانیایی، لیبیایی، مصری، سعودی و انگلیسی منتشر کرد که از طریق فرودگاه هاتای به نزدیک مرزهای سوریه منتقل شده بودند.
در این بین، روزنامه نگاران و خبرنگاران ترکیه ای مالنند “اورهان کما چنگیز” و “قدیر گرسل”  از تبدیل مناطق مرزی ترکیه و سوریه به گذرگاهی برای ورود و خروج آسان تروریستها خبر دادند. آنان تأکید کردند که سرویسهای اطلاعاتی ترکیه با این تروریستها همکاری می کنند.
“محرم انجه” نماینده مخالف در پارلمان ترکیه نیز فاش کرده است که “مازن ابو محمد” از سران داعش در آوریل 2014 در یکی از بیمارستانهای دولتی ترکیه بستری شده است. وی عکسهایی را از این تروریست داعشی منتشر کرد.

 

مغازه های ترکیه کلاه هایی را با نماد گروهک”داعش” میفروشند

یک مغازه در استانبول ترکیه

دیدار سران ترکیه با سرکرده های گروهک تروریستی داعش
حمایت علنی ترکیه از گروهک تروریستی “داعش” خشم مردم کرد در ترکیه را بر انگیخت و بسیاری از شهر های کرد نشین شاهد تظاهرات ضد ترکیه و درگیری شدید بین تظاهرکنندگان کرد و پلیس ترکیه بود
در این تظاهرات پلیس ترکیه بدون هیچ رحمی با سلاح های گرم با تظاهرکنندکان کرد برخورد کرده و بنا به گزارش های رسیده شده بیش از 40 تن جان خود را در این درگیری ها از دست دادند
علاوه بر پلیس ترکیه گروه های تندرو داخلی با فراخوان حزب”حرکت ملی””milliyat haraket patisi” تجمع هایی در بعضی از شهر های ترکیه در حمایت از “داعش” و ضد کرد, کردند و شعار های”زنده باد داعش””yashasin isid” به سر دادند!


حمایت طرفداران حزب”گرگ خاکستری” از داعش! در جامعه مجازی

گوشه ای از تظاهرات کرد ها در ترکیه
با تنگ تر شدن حلقه محاصره شهر کوبانی توسط داعش و پخش گسترده این خبر, مردم اکثر شهر های بزرگ ایران برای حمایت از همتباران کرد ایرانی خود”کوبانی” تجمع های بزرگ را انجام دادند
نخست مردم و دانسجویان دو شهر بزرگ ایران تهران و تبریز تجمع کردند, این تجمع ها در تهران مقابل سفارت ترکیه  و در تبریز در دانشگاه سراسری تبریز انجام گرفت
این حمایت ها و تجمع ها تمامی نداشت فردای این تجمع ها مردم تهران دوباره با یک گرد همایی عظیم مقابل دفتر سازمان ملل حمایت خود را از کوبانی نشان دادند سپس مردم ارومیه سنندج کرمانشاه پاوه مریوان سقز خوزستان ایذه مشهد و بسیاری از شهر های دیگر.
در این تجمع های شعر های”هر جا کرد هست آنجا ایران هست” ” کوبانی تنها نیست” “ایران گلوی کوبانی” و شعار های علیه تروریسم داعش و حامیان آن از جمله ترکیه سر داده شد

تجمع دانشگاه تبریز برای حمایت از کوبانی

تجمع مردم ارومیه برای حمایت از کوبانی

تهران

 

 

تهران

خوزستان

ارومیه

مشهد

مشهد