از” گندم ری” نخواهید چشید؛کفگیر دوم خردادی ها به ته دیگ ایران ستیزان چسبید/یاسر امانی

۱۴ اردیبهشت, ۱۳۹۶
از” گندم ری” نخواهید چشید؛کفگیر دوم خردادی ها به ته دیگ ایران ستیزان چسبید/یاسر امانی
 
۱- حضور سوال برانگیز”جاسم شدیدزاده” نماینده پیشین مجلس ششم شورای اسلامی به عنوان مسوول عربی ستاد تبلیغاتی حسن روحانی در خوزستان موجی از نگرانی در میان ایران دوستان و کنشگران سیاسی در خوزستان را موجب شده است.
۲-انتصاب جاسم شدید زاده با سابقه وکارنامه ای که سراسر مملو از ضدیت با فرهنگ، اندیشه و تبار ایرانی است نشان ازتکرار همان سیاست های شکست خورده،سازشکارانه،وا داده ایست که از سوی لیدرهای دوم خردادی برای استان خوزستان و مناطق مرزی وپیرامونی برنامه ریزی شده است.
۳- “شدیدزاده “که اتفاقا “شدیدا” ضد یکپارچگی و اتحاد ایرانیان است بارها وبارها در نوشته ها و مصاحبه های خود  اتهام ها و توهین های بیشماری به تاریخ و فرهنگ ایران نسبت داده است. وی در اظهار نظری گستاخانه” ملت ایران را وحشی،عقب افتاده و بی تمدن قلمداد کرده بود.”
۵- مردم خوزستان هنوز فراموش نکرده اند که وی در سال “۸۴ “که منجر به حوادث شوم و بمب گذاری های خونین در شهرستان اهواز شده بود با انجام مصاحبه ها و مواضع تفرقه افکنانه در رسانه های ضد ایرانی وابسته به دشمنان منطقه ای ایران همچون “الجزیره و العربیه” با نگاه مثبت اقدامات و عملکرد تروریست ها و آشوب های قومی وخلقی در اهواز  را که باعث خسارت فراوان به اماکن عمومی ،جان و مال مردم شده بود را تحلیل و توجیه می نمود.
۵- در همین رابطه در سال هایی که شهراهواز بوی بمب وباروت می داد  “جاسم شدید زاده” به همراه” یوسف عزیزی بنی طرف “جاسوس فراری انگلستان در خوزستان و”کیانوش راد” لیدر جریان دوم خردادی در تلاشی مذبوحانه و ضد ایرانی  و هر کدام در پوزیشن ها و ژست های مختلف سیاسی سعی در ایجاد تهییج احساسات قومی و خلقی در خوزستان در جهت رسیدن به کرسی های قدرت و اعمال فشار برحاکمیت نمودند. آن ها با ایجاد جریان “لجنه الوفاق”  با استفاده از تز حرکت در بستر مطالبات قومی سعی در ایجاد دوقطبی کاذب “عرب و فارس” و بومی و غیر بومی” داشتند .
۶- با اجرای سناریوی ایجاد تنش قومی برای فشار بر حاکمیت همراه با  اتخاذ سیاست های از پیش نوشته شده درمراکز استراتژیک دوم خردادی ها در تهران، تواستند هر ۹ کرسی شورای دوم شهر را تصاحب کنند تا شهرداری اهواز با داشتن بودجه هنگفت تبدیل به امکانی شود برای توطئه چینی واقدام عناصر ضد ایرانی بر علیه تمامیت و یکپارچگی ایران. 
۸- کافی است به شعارهای نهادها و سازمان های به اصطلاح غیردولتی که با هدایت همین پول های بی حساب کتاب بر ایجاد تنفر قومی،جداسازی میان برادران “فارس وعرب” تاکید داشتند نظری دوباره بیافکنیم. سال هایی که مقدرات پیشرفت و استان ما در دست عده ای نژاد پرست قومی قرار گرفت و افسوس چه فرصت های گرانبهایی که در آن سال ها تبدیل به تهدید علیه امنیت ملی شدند. 
۸- مردم خوزستان خوب به یاد دارند که در آن سال های بحرانی روزنامه پرتیراژ “همسایه ها” که بعدها به دلیل اقدامات ضد امنیتی توقیف گردید به “مدیرمسوولی” محمد حزباوی زاده “هوادار شبکه مشکوک و ضد ایرانی “جاسم شدیدزاده “در مطلبی سراسر موهون وشبه برانگیز درصدد توجیه اقدامات ضدبشری تروریست ها در اهواز برآمد و با نرده عشق باختن با بمب گذاران برایشان درود وسلام ها فرستاد و در مقاله ای با تیتر ستایش گونه نوشت: “سلام برادر بمب گذار”.
۹- امروزبا گذشت آن وقایع تلخ به نظر می رسد همزمان با انتخابات پیش روی ریاست جمهوری همان شبکه و حلقه مشکوک با بهره برداری از فضای باز انتخاباتی در حال شکل گرفتن و یارگیری مجدد است.
۱۰- در این میان لیدرهای دوم خردادی همچون سال های گذشته بدون توجه به مصالح ومنافع ملی بار دیگر حاضرند به هر قیمتی برای به دست آوردن یک مشت رای بیشتر دست به هرگونه اقدام مخاطره آمیزی زده و با تحمل ریسک بالا، فضای انتخاباتی در خوزستان را در اختیار جریان های رادیکال قومی ،خلقی و ایجاددوقطبی خطرناک “فارس و عرب” بویژه در انتخاب شورای شهر نمایند. ظاهراکفگیر دوم خردادی های بدجور به ته دیگ جریانات ایران ستیز قوم گرا چسبیده است.
۱۱-  لیدرهای دوم خردادی  پیش از این نیز ثابت کرده اند برای آن ها حفظ و استقلال ایران نه تنها در اولویت نیست بلکه به وقت موعد اقداماتشان مثل خنجرزهر آگین در پهلوی ایران عمل می کند.
۱۲- در این میان حضور  پررنگ ومجدد “جاسم شدید زاده” در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا نشان از اتخاذ سیاست پمپآژ خواسته های رادیکال قومی وخلقی از سوی لیدرهای جریان دوم خردادی در تهران دارد. 
۱۳- به نظر می رسد با توجه به اینکه مطابق با برخی نظرسنجی ها  به دلیل عملکرد ضعیف  ونآکارآمدی حاد دولت در حوزه های مختلف بویژه ریزگردها ومحیط زیست، “حسن روحانی” در خوزستان از کمترین محبوبیت لازم برخوردار است جرقه و استارت یاری گرفتن از شبکه رادیکال خلقی برای فرار از شکست بزرگ “دولت بنفش” زده شده تا با سو استفاده و بهره برداری از احساسات قومی عشیره ای چاره ای موقتی برای عدم پیروزی روحانی در خوزستان اندیشه شود ولی به چه قیمت و بهایی؟
۱۴- بی شک انتصاب “جاسم شدیدزاده “و شبکه مشکوک متصل وی محصول اتاق فکر جریان دوم خردادی در پایتخت است. شنیده شده بسیاری از هواداران و حتی مسوولین شورای اصلاح طلبان خوزستان از اقدامات نژاد پرستانه و خودسرانه شدیدزاده وشبکه متصل به وی به شدت مخالف و ناراضیند.
۱۵- البته حضور مجدد “جاسم شدید زاده” در مناسبات سیاسی خوزستان هرگز نخواهد توانست مشکلی برای امنیت عمومی مردم ایجاد نماید.تردیدی نیست برادران و خواهران عرب زبان ما که در طول سالیان متمادی همواره بهترین مرزبانان ایران زمین بوده اند همچون گذشته جلوی هرگونه تحرک عناصر فتنه جو را خواهند گرفت.
۱۶- با این همه فعال شدن عناصر رادیکال قومی با هدایت لیدرهای جریان دو خردادی می تواند باعث تحرک دشمنان  و سرویس های جاسوسی منطقه ای جهت کانال زدن و یاری گیری در مسیر تفرقه و اجرای سیاست استعماری، ایجاد گسل قومی و شروع فتنه ای تازه در خوزستان و لاجرم ایران باشد.جانشین ولیعهد عربستان به تازگی در اظهاراتی بر علیه تمامیت ارضی ایران گفته است:نبرد باید به درون ایران کشیده شود- با ایجاد نارضایتی قومی- البته این خواب آشفته را”محمد بن سلمان”همچون “صدام حسین” مجنون با خود به گورخواهد برد.  
۱۷- در همین رابطه آیا حضور شخص رادیکال وقوم گرایی چون ” جاسم شدید زاده” و شبکه منصوب به وی در ستاد انتخاباتی حسن روحانی در خوزستان می تواند بدون اطلاع و هماهنگی تیم مشاوره ای انتخاباتی “رییس جمهور مستقر” بوده باشد. ؟!
۱۸- در غیر این صورت چگونه ممکن است هدایت ستاد عربی رییس دولتی که به قرآن کریم سوگند یاد کرده است” پاسدار استقلال، امنیت و تمامیت ارضی” کشور باشد در دست عده ای  قرار می گیرد که بارها دشمنی آشکار خود را به ملت ایران  نشان داده اند.؟! 
۱۹- به لیدرهای دوم خردادی در خوزستان و تهران ونیزستاد مرکزی “روحانی” به جد هشدار فوری می دهیم هر چه زودتر نسبت به کنار نهادن عناصر خودفروخته سمپات دشمنان منطقه ای ایران چون “جاسم شدیدزاده” اقدام عاجل نموده و برای رسیدن به چند رای بیشتر مصالح و منافع ملی را قربانی اهداف زودگذر سیاسی وجناحی خود نسازند وبه جای تکیه بر شعارهای ارتجاعی ،عقلانیت سیاسی را در میان کنشگران و هوادران خویش ترویج و تبلیغ نمایندشاید که با اتخاذ این رویکرد از شکست بزرگ  “حسن روحانی” در خوزستان جلوگیری شود.در غیر این صورت از “گندم ری” نخواهند چشید.
۲۰- بازی شومی که دوم خردادی ها در خوزستان آغاز نموده اند ممکن است در آغاز با اتخاذ استراتژی تکراری و شکست خورده« هر وسیله ای هدف را توجیه و مشروع می کند» قلمدادشود ولی سرانجام رادیکالیزه کردن فضای استان خوزستان در مسیر جریانات واگرا و ایران ستیزقومی تاوان سنگینی برای  توسعه وپیشرفت استان در آینده نزدیک خواهد داشت