پرسش مردم تبریز برسد به خانه ملت/پیمان پاکمهر

۹ دی, ۱۳۹۶
پرسش مردم تبریز برسد به خانه ملت/پیمان پاکمهر

تبریزنیوز- جامعه شناسان معتقدند انباشت مطالبه های مردم همواره به ضرر منافع ملی بوده و آسیب رفتارهای غیر مسیولانه فردی در نهادها و قوایی که مستقیما برخواسته از مردم است بسیار جدی تر خواهد بود.
در این میان، رکن چهارم پرسشگر و نجات دهنده است. نقش جراح حاذقی را بازی می کند که با تحمل مکافات به درمان امیدوار است.  البته امروزه  فضای مجازی ایران به کمک رکن چهارم آمده و پویاتر و پرسشگرتر شده است. به طور مشخص، موکلین از وکلای خود سوال های بیشماری می پرسند و به دنبال پاسخی منطقی و اقدامی قاطع هستند.
جریان انتخاب کننده ها و انتخاب شوندگان در دوران انتخابات و پس از آن شبیه داستان صید و صیاد است. البته شهروندان هرگز منکر تلاش های بسیار موکلین خود در خانه ملت نبوده و گاها نیز بسیار راضی هستند و پای ثابت حمایت از قوه مقننه هستند که اگر قصد بر انعکاس عملکردها باشد باید چندین جلد کتاب نوشت.
کاندیداها معمولا پیش از ورود به مجلس در به در دنبال رسانه و بلندگویی هستند . اما وقتی درب مجلس همچون بهشتی به روی آنان باز می شود رسانه ها باید در به در دنبال برخی از نمایندگان باشند تا سوال مردم را به خانه ملت ببرند.
سوال روزنامه نگاران سوال شخصی نیست. سوال مردم است . انعکاس درد و عذاب بی پناهان  و مطالبه به حق قانونی است .
حال بخش بسیار کوچکی از سوال های مطرح مردم تبریز در فضای مجازی و حقیقی با رعایت جمیع جهات و بررسی های چند باره حقوقی در زیر آمده است :
۱- چرا نماینده های مردم تبریز در مجلس در برابر کاهش اعتبار تبریز ۲۰۱۸ از ۷۰۰ میلیارد به ۱۰ میلیارد سکوت کرده و یا اگر اقدام احتمالی انجام دادند به نتیجه ای نرسید؟ آیا رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در کمیسیون های مربوطه مجلس مورد پرسش قرار خواهد گرفت؟
۲- چرا این نماینده ها، اقدام جدی در برابر آلودگی چند ساله هوای تبریز انجام نمی دهند؟ دو نسل در معرض آسیب جدی هستند. آلاینده ها و ذرات معلق خطرناک در هوا سلامت و جان کودکان و بزرگسالان را بیش از دیگران تهدید می کند.  آنان اگر کمتر شریک دود و آلودگی موکلین خود در شهر تبریز باشند مطمینا بارها در جریان اخبار مکرر رسانه ها در موضوع آلودگی شدید هوای تبریز هستند.
۳- چرا وکلای مردم تبریز در مجلس در جریان کشته شدن زایرین مظلوم حرم مطهر و جگرگوشه های مردم در قطار تبریز – مشهد منفعلانه عمل کردند ؟
4-  نماینده های مردم تبریز در مجلس، چه اقدامی در جهت کاهش درد و رنج مردم در بخش بهداشت و درمان انجام داده و به طور ویژه به بررسی علل سونامی سرطان در تبریز پرداخته اند؟ آیا از دانشگاه علوم پزشکی تبریز آماری مطالبه کرده و از علل آن مطلع هستند ؟  آیا نماینده ها برای شنیدن درد دل ها به بخش های جراحی سرطان و مراکز شیمی درمانی و پرتو درمانی در تبریز مراجعه می کنند؟ 
وکلای مردم باید تلاش کنند تا اعتبار نامه آنان در نزد مردم مورد تردید قرار نگیرد. ریزش آرا پای صندوق رای نه تنها به سود موکلین مردم نیست بلکه به ضرر منافع ملی کشور است زیرا بی تدبیری آنان باعث دلسردی مردم از یک قوه می شود.
نماینده های مردم باید به خاطر داشته باشند موکلین آن ها در شرایط سخت حافظ  کشور و نظام بوده و شایسته دارا بودن وکلای پاسخگوتر، پیگیرتر و راستگوتر هستند.
اعضا خانه ملت   بهتر می دانند که قلب روزنامه نگاران به حال ملک و ملت پرتپش تر است.